گارانتی کردن کالای قاچاق در داخل کشور جرم است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گارانتی کردن کالای قاچاق در داخل کشور جرم است و با شرکت‌هایی که این جرم را مرتکب شوند، به‌شدت برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس تابش» امروز (دوشنبه) در مراسم اعطای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده به یکی از شرکت‌های عرضه کننده خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی، افزود: امروز همه ما یک بدهی به صنعت لوازم خانگی داریم و آن، مبارزه با قاچاق کالا است.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که مردم نباید کالای قاچاق مصرف کنند، زیرا مصرف قاچاق به قیمت بیکاری افراد تمام می‌شود.

وی افزود: تولیدکنندگان نیز باید اهتمام داشته و خود را به سامانه شناسه کالا و رهگیری مجهز کنند، چرا که هر کالای لوازم‌خانگی که در سامانه گارانتی ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

تابش با اشاره به وظیفه دستگاه‌های نظارتی و سیاستگذاران در این خصوص گفت: حراست قوی‌ از مرزها، برخورد شدیدتر نیروی انتظامی با خودروهای «شوتی» (قاچاق‌بر) و نا امن کردن عرصه در کف بازار برای حضور کالای قاچاق، در حوزه مسوولیت‌های مسوولان است.

وی تصریح‌کرد: امروز با قاطعیت به خارجی‌هایی که در زمان تحریم ما را تنها گذاشتند، می‌گوییم که بازگشت‌شان به بازار کشورمان در اختیار خودشان نیست و باید به شرایط ما تن بدهند.

معاون وزیر صنعت ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان به موضوع خدمات پس از فروش توجه بیشتری داشته باشند و مردم نیز در شرایط مساوی و حتی کمتر کیفیت کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی، از تولید داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ در حقیقت، تسخیر قلوب مصرف‌کنندگان تضمین کننده سهم بازار شرکت‌هاست.

تابش یادآور شد:‌ امروز تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور، با ارتقای کیفی محصولات و بالا بردن عمق داخلی‌سازی، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شده‌اند.

معاون وزیر صنعت گفت: هر شرکتی بتواند برای ۱۰ بار پیاپی تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده را کسب کند، به عضویت شورای سیاستگذاری اعطای تندیس درخواهد آمد.

وی پیشنهاد کرد که شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی ایرانی بازار ثانویه لوازم خانگی را شکل دهند تا مردم بتوانند کالاهای دست دوم تعمیر شده را با گارانتی و تضمین لازم از سوی شرکت‌ها خریداری کنند.

در این مراسم، «مهدی فرجی» مدیرعامل شرکت دریافت کننده تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده گفت: در ۱۱ دوره‌ای که در این مراسم شرکت کردیم، ۹ بار پیاپی برنده تندیس طلایی شدیم و بررسی‌ها حاکی است این تندیس طلایی برای دهمین بار نیز به همین شرکت تعلق خواهد گرفت.

وی در ذکر دلایل این موفقیت خاطرنشان‌کرد: در گذشته از شریک تجاری کره‌ای‌مان در این زمینه و خدمات حین و پس از فروش بسیار آموختیم، ضمن اینکه از شرکت‌های موفق و پیشروی جهانی در این خصوص الگوبرداری و هر کجا توانستیم خدمات را بومی‌سازی کردیم.

بازگشت برندهای خارجی

فرجی، همچنین در خصوص بازگشت برندهای خارجی به کشور گفت:  در این زمینه تابع سیاست‌های کلی صنعتی کشور هستیم و از واردات فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها استقبال خواهیم کرد، هرچند در یکی دو سال گذشته و پس از تحریم‌ها ارتقای تولید داخل در صنعت لوازم‌خانگی شکل گرفته و به‌طور مرتب در حال رشد است.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ در دوره تحریم‌ها، شریک پیشین کره‌ای شرکت به پشتیبانی از موضوع تامین قطعات و  لوازم یدکی مشتریان ایرانی خود پرداخته و این مهم با دور زدن تحریم‌ها و صرف هزینه‌های بیشتر انجام شده است، به‌طوری که هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha