هشت نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در شبانه روز گذشته ، هشت نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روند صعودی کرونا در هرمزگان، شاهد افزایش فوتی های روزانه این ویروس در استان هستیم و تاکنون یک هزار و ۲۴۵ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز به سر می برند، افزود: بندرعباس، جاسک، میناب، رودان و پارسیان در وضعیت قرمز هستند و دیگر مناطق استان نیز در شرایط بسیار ناپایداری به سر می برند و احتمال تغییر وضعیت آنها به قرمز بسیار بالا است.

دکتر نوروزیان با اشاره به افزایش آمار بستری های کرونا در هرمزگان ، خاطرنشان کرد: در دومین روز از خردادماه شمار بستری های روزانه کرونا در هرمزگان در مقایسه با روز قبل تر، دو برابر افزایش داشت و هم اکنون نیز ۴۷۹ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار ۱۴۳ نفر در سومین روز خردادماه بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت ۲۲ نفر از بستری های کرونا در استان را بسیار وخیم اعلام کرد و گفت: متاسفانه در شرایط خوبی نیستیم و مردم باید با جدیت هر چه تمام تر پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

 نوروزیان محدودیت های جدید کرونا را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از ترافیک خودروها در ساعت های بعدازظهر، منع تردد شبانه با یک ساعت افزایش به ساعت ۲۳تا۴ صبح تغییر یافته و دورکاری نیروها نیز در دستگاه های دولتی در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش نظارت ها بر واحدهای صنفی، تصریح کرد: گروه‌های صنفی یک و دو در شهرهای قرمز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و در صورت تخلف، به مدت دو هفته از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha