افزایش قیمت نان در هرمزگان تخلف است

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبر: 84343406
افزایش قیمت نان در هرمزگان تخلف است

بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرگونه افزایش قیمت نان از سوی واحدهای نانوایی استان تخلف است و شهروندان موارد تخلف را به دستگاه‌های ناظر و سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

عبدالرضا پیروی منش روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تاکنون در خصوص قیمت نان افزایشی نداشته‌ایم و هرگونه افزایش قیمت در ستاد تنظیم بازار هرمزگان مصوب و بعد از ابلاغ آن، اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: چنانچه واحدهای صنفی نانوایی اقدام به افزایش قیمت نان کنند، مرتکب تخلف شده‌ و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: نانوایی‌های متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی می‌شوند و چنانچه تکرار کنند، نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.
براساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، در خردادماه سال ۹۹ براساس تصمیم کارگروه آرد ونان، قیمت جدید نان در بندرعباس بین ۱۰ تا ۲۳ درصد افزایش یافت.
 قیمت نان یارانه ای همچون تافتون ولواش ۲۳ درصد و نان های آزاد پز ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش یافته است، البته قیمت برخی از نان های آزاد پز مثل سنگک دو رو کنجد به ۱۰ درصد افزایش هم نرسیده است. 
 نرخ نان لواش ماشینی یارانه ای ۲۰۰ تومان با وزن ۹۰ گرم، لواش معمولی ۳۰۰ تومان با وزن ۱۳۰گرم و تافتون معمولی ۳۰۰ تومان با وزن ۱۳۰گرم مصوب شده است.
 سنگک آزادپز بدون کنجد هزار و ۹۰۰ تومان با وزن ۴۲۰ گرم، سنگک با کنجد یک رو ۲هزار و ۲۵۰ تومان با وزن ۴۳۰ گرم، سنگک با کنجد دو رو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان با وزن ۴۴۰ گرم، بربری معمولی بدون کنجد هزار و ۳۰۰ تومان با وزن ۳۱۵ گرم، بربری کنجدی هزار و ۶۰۰ تومان با وزن ۳۱۵ گرم ، باگت معمولی هزار و ۵۰۰ تومان با وزن ۱۶۵ گرم، نیم باگت ۷۵۰ تومان با وزن ۸۳ گرم و همبرگری هزار  تومان با وزن ۱۰۵ گرم اعلام شده است.
 قیمت نان در دیگر شهرستان های هرمزگان نیز برعهده فرمانداران و براساس تصمیم کارگروه شهرستانی آرد و نان اعلام شده بود.
هم اکنون یک هزارو ۱۰۲ نانوایی با آرد یارانه ای و آزاد پز و ۶ کارخانه آرد در هرمزگان فعالیت دارند.

 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha