۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84344006
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو قابل قبول خواهد بود

زنجان – ایرنا – رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان زنجان گفت: مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ممکن است به دلیل عملکرد ضعیف برخی مسوولان در حل مشکلات، نسبت به دوره های قبل ضعیف شود ولی قابل قبول خواهد بود.

محمد اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تایید و یا عدم تایید کاندیداها خیلی در حضور مردم در انتخابات تاثیر ندارد، افزود: اگر مسوولان خوب کار می کردند، طبیعتا مردم برای حضور در صحنه دلگرم می شدند.

وی اظهار داشت: مردم ما برای کشور و نظامشان ارزش قائل هستند و قاعدتا به تکلیف خودشان در انتخابات عمل می کنند و بنابراین حالا اگر نگوییم حضور پر شور ولی مشارکت قابل قبولی خواهیم داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه همه انتخابات ها در نظام جمهوری اسلامی از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده است، افزود: قبل از انقلاب اصلا انتخاباتی در ایران شکل نمی گرفت، مجلسی تشریفاتی به نام مردم ایجاد می شد در حالی که اینگونه نبود و نمایندگان آن مجالس توسط بیگانگان مشخص می شد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان زنجان گفت: امروز به برکت انقلاب و زحمات امام (ره) و خون شهدا، مردم ایران به استقلال و آزادی رسیدند و از اول انقلاب خودشان سرنوشت خودشان را به دست گرفتند و در طول این ۴۲ سال هم نشان دادند که ملت همیشه پای کار هستند.  

اسماعیلی افزود: اهمیت حضور در انتخابات به این است که انسان سرنوشت خود را خودش رقم می زند، شاید دشمنان جمهوری اسلامی مداوم تبلیغ  کنند که در انتخابات تقلب می شود یا اجازه نمی دهند افراد خاصی روی کار بیاند، در حالی که اینگونه نیست، بنده به عنوان یک فرد مطلع و کارشناس در این حوزه عرض می کنم که از اول انقلاب تا به امروز در همه انتخابات ها مردم به هر کسی که رأی دادند، آن فرد  در آن جایگاه قرار گرفته و انتخابات هیچگاه تشریفاتی نبوده است.

 وی به اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر رییس جمهوری که انتخاب می شود با رأی بالا باشد، هم در بعد بین المللی و هم در ابعاد داخلی می تواند با پشتوانه قوی کارهای بزرگ انجام بدهد.

هیچ کس نباید برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان زنجان با بیان اینکه انتخابات قاعدتا باید رقابتی باشد، گفت: شورای نگهبان در رابطه با انتخابات وظیفه خاص و روشنی دارد و هیچ کس نباید برای این شورا تعیین تکلیف کند.

اسماعیلی افزود: اگر می خواهیم انتخابات خیلی داغ و رقابتی بشود، همین هفت کاندیدای معرفی شده هم می توانند صحنه انتخابات را داغ کنند، از طیف های مختلف هم بین آن ها هست و در این خصوص مورد خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها مر قانون را در نظر می گیرد، اظهار داشت: قطعا به صحنه آوردن کسانی را که صلاحیت اداره کشور را ندارند و امتحان پس دادند، خیلی به مصلحت مردم نیست.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان زنجان گفت: امروز اگر نگران مشارکت مردم در انتخابات هستیم این به خاطر عملکرد مسوولانی است که نتوانستند مشکلات مردم را حل و آنان را دلگرم به حضور در انتخابات کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha