۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
کد خبر: 84344269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیرخارجه انگلیس بر اهمیت تداوم آتش‌ بس در غزه تاکید کرد

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغال‌گر قدس دیدار و بر اهمیت تداوم آتش بس در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «دومینیک راب» روز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود، کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس را نادیده گرفت و نوشت: در ملاقات با نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) پیرامون رابطه پر رونق انگلیس و اسرائیل، اهمیت یک آتش‌بس پایدار در غزه و ضرورت مقابله با یهودستیزی رایزنی کردم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود؛ دولت لندن به همکاری با رهبران منطقه‌ای برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین و برقراری صلح پایدار متعهد است.

راب دیشب (سه‌شنبه‌) در راس هیاتی سیاسی برای دیدار با مقام‌های صهیونیستی و تشکیلات خود گردان فلسطین راهی خاورمیانه شد. او تاکنون با همتا و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دیدار کرده است. وزیر خارجه انگلیس در ملاقات با گابی اشکنازی (وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی) «تعهد انگلیس به راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل، اهمیت توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد لندن به امنیت اسرائیل را مورد تاکید قرار داد». وی همچنین آنچه را پیشرفت در زمینه دستیابی به آینده‌ای مثبت برای اسرئیلی‌ها و فلسطینیان خوانده است، حیاتی دانست.

راب پس از دیدار با بنی گانتس وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در توئیتی تصریح کرد: انگلیس به حمایت از آتش‌بس با دوام در اسرائیل و غزه و همچنین همکاری در زمینه برقراری صلح پایدار متعهد است. او بدون اشاره به جنایات رژیم کوک‌کش صهیونیستی در جریان درگیری‌های اخیر و درحالی که دولتش از شناسایی فلسطین به عنوان کشور مستقل خودداری می‌کند افزود که لندن حق «اسرائیل را برای دفاع از خود» به رسمیت می‌شناسد.

غربی ها که از شکست اسرائیل در جنگ ۱۲ روزه علیه غزه ، اوضاع نابسامان امنیتی و سیاسی در فلسطین اشغالی نگران هستند و از سوی دیگر سطح ناامیدی در صهیونیست ها رو به فزونی گذاشته است، برای سفر به فلسطین اشغالی و اعلام حمایت از آنها به صف شده اند. قبل از دومنیک راب ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است با مقام‌های فلسطینی نیز در رام‌الله ملاقات کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha