بهره‌مندی روستاهای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت فراتر ازبرنامه است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بهره‌مندی جمعیت روستایی از زیرساخت‌های ارتباطی در دولت تدبیر و امید در استان جهش قابل ملاحظه‌ای داشته، گفت: از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که این میزان فراتر از برنامه ششم توسعه است.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه هنوز برخی شهرستان‌ها از لحاظ بهره مندی از زیرساخت های ارتباطی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، خواستار توجه ویژه به مناطق کم برخوردار شد و افزود: انتظار می رود وزارت ارتباطات و اپراتورهای فعال نسبت به راه اندازی سایت های ارتباطی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که برای آن تلاش های قابل توجهی در روستا های آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: بر اساس برنامه های ریزی های وزارت ارتباطات و پیگیری های انجام شده انتظار می رود در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت برای تمام روستائیان استان به وجود بیاوریم تا از بحث آموزش، امور کسب و کار، توسعه اشتغال روستایی و سایر امور آنلاین بهرمند شوند.

شهریاری با اشاره به سرمایه گذاری ایرانسل در توسعه شهر هوشمند در ارومیه گفت: به طور قطع این روند سرمایه گذاری نقش بسزایی در توسعه شهری و رضایتمندی عمومی درپی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha