۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84346267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساخت بیمارستان اشنویه تخصیص یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای اتمام و توسعه بیمارستان جدید این شهرستان اختصاص یافت و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

عبدالسلام مام‌عزیزی  روز جمعه در حاشیه بازدید از این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال احداث بوده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که با مشکلات هزینه روبرو شد

وی افزود: هم اکنون این بیمارستان از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است و با این تامین اعتبار امیدواریم به سرعت شاهد افتتاح این طرح باشیم که می تواند در کاهش مشکلات شهروندان شهرستان اشنویه موثر باشد.

فرماندار اشنویه ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود.

وی ادامه داد: این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت..

شهرستان ۷۵ هزار نفری اشنویه در حال حاضر دارای یک بیمارستان ۲۵ تختخوابی است که ۱۲ پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند.

تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم‌اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و ۲۸ خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم‌اکنون در این شهرستان فعال هستند.

اشنویه در جوار مرزهای ترکیه و عراق و در ۷۳ کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha