۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84347190
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران اصفهان نسبت به افزایش غرق‌شدگی در استخرها هشدار داد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به احتمال افزایش غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی و باغی و سدهای مخزنی در استان هشدار داد و از مردم خواست تا به توصیه‌های ایمنی در این زمینه توجه کنند.

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین خشک بودن بستر زاینده رود، تمایل مردم برای آب‌تنی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغی و سدهای مخزنی افزایش می‌یابد که با توجه به تجربه سال‌های قبل لازم است مراقبت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲ حادثه غرق شدگی در استخر باغ‌ها در استان اصفهان گزارش شده است، اظهار داشت: دیروز جمعه نیز یک جوان ۱۷ ساله در محل سد مخزنی خمیران در شهرستان تیران و کرون بر اثر حادثه غرق شدگی جان باخت.

شیشه فروش با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴ نفر بر اثر حادثه غرق شدگی در استخرهای کشاورزی و مخازن سدها در استان اصفهان جان باختند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به مردم و اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در کاهش آمار تلفات غرق شدگی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغی مکلف به ایمن سازی استخرها، قرار دادن حفاظ، طناب و نردبان و نصب تابلوی هشدار شنا ممنوع هستند، گفت: با توجه به اینکه بیشتر استخرهای کشاورزی، لغزنده هستند از مردم می‌خواهیم که از نزدیک شدن به آنها و سایر منابع آبی غیر ایمن پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وجود سدهای مخزنی در استان مانند زاینده رود، خمیران، باغکل خوانسار، کوچری گلپایگان و حنا و قره قاچ در سمیرم، تصریح کرد: پارسال حوادث غرق شدگی در این سدها اتفاق افتاد.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز حوادث در سدهای مخزنی، شرکت آب منطقه ای اصفهان موظف به نرده گذاری در مقاطع اولویت دار سدها، فعال کردن تیم‌های گشت و بازرسی و تامین قایق نجات و تیم غواصی شده است.

شیشه فروش ادامه داد: اداره کل جهاد کشاورزی نیز مکلف به اطلاع رسانی و هشدار به همه مالکان استخرهای کشاورزی برای رعایت اصول ایمنی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز مکلف به اخطار دادن به استخرهای باغی در این زمینه شدند.

سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره منابع آبی کشاورزی در استان اصفهان شناسایی شده است.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان شنا کردن در رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی و کانال‌های آب ممنوع است.

سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی اصفهان، ۸۷ نفر (شامل ۶۹ مرد و ۱۸ زن) بر اثر غرق‌شدگی در این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ ( با ۹۳ مورد غرق شدگی) کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha