۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84350716
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه ها گفتمان امید و نشاط را برای تحقق مشارکت حداکثری تقویت کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: رسانه ها گفتمان امید و نشاط را در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد ماه برای مشارکت پرشور و حداکثری تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فرخنده شامگاه دوشنبه در نشست مدیران ستاد انتخابات و مدیران رسانه های خراسان شمالی اظهار داشت: رسانه های استان  همانند  انتخابات گذشته، اراده واحدی برای مشارکت حداکثری با استفاده از ظرفیت های فرهنگی خود بر محوریت ایرانی قدرتمند داشته باشند. 
وی افزود: در واقع رسانه ها  با استفاده از نفوذ فرهنگی خود و ارائه اخباری امید بخش مردم را به خلق حماسه سیاسی دیگری در ۲۸ خرداد تشویق کنند.
فرخنده اخلاق مداری را سرلوحه فعالیت انتخاباتی رسانه ها برشمرد و اظهارداشت : در این ایام رسانه ها نه تنها باید از شکل گیری جریان نفی شخصیت نامزدها جلوگیری کنند، بلکه باید با ایجاد پویش هایی با رویکرد مشارکت حداکثری و فازغ از هر جهت گیری، مردم را به سمت انتخابی صحیح هدایت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : قوانین و مقررات انتخاباتی مربوط به اطلاع رسانی به تمامی رسانه های استان ابلاغ شد و  بی تردید در فضای همدلی آرامشی که رسانه ها ایجاد می کنند، همانند دوره های گذشته شاهد انتخاباتی پرشور در ۲۸ خرداد نیز خواهیم بود.
این نشست با حضور مدیران رسانه ای و فعالان فرهنگی و فضای مجازی خراسان شمالی با هدف آشنایی با نقش رسانه ها در انتخابات برگزار شد.

براساس سرشماری ۱۳۹۵ جمعیت استان خراسان شمالی  ۸۶۳ هزار و ۹۲ نفر اعلام شد که طبق  آمار حدود  ۴۲۹ هزار نفر از این جمعیت زنان و ۴۳۳ هزار نفر را مردان تشکیل می دهد به طوری که ۴۹.۷۶ درصد از این جمعیت را زنان و ۵۰.۲۴ درصد را مردان بودند و  ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند.
براساس آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات شرکت کردند و مشارکت بیش از ۶۰ درصدی را خلق کردند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به طور همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha