۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84351524
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهیدان مختاران از رادیو همدان پخش می‌شود

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84351524
یادواره شهیدان مختاران از رادیو همدان پخش می‌شود

همدان-ایرنا- مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: نخستین یادواره رادیویی شهیدان حاج «علی اکبر مختاران» و فرزندش غواص شهید «محمد مختاران» همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه رادیویی همدان پخش می شود.

«محمد برخوردار» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای توجه به فرهنگ شهید و شهادت و بازخوانی زندگی شهدای استان، نخستین یادواره رادیویی این شهیدان با حضور سردار «مهدی فرجی» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و همسر شهید، یکشنبه ۱۶ خرداد پخش می شود.

به گفته وی این مستند رادیویی که به بررسی ابعاد زندگی و فعالیت‌های این شهیدان می پردازد روی موج fm ردیف ۹۴ مگاهرتز ساعت ۱۹.۳۰ الی ۲۰.۳۰ با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و صدا سیما پخش خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: تهیه یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را که عامل مقابله با توطئه های استکبار جهانی است در جامعه ترویج می دهد.

علی اکبر مختاران پدر شهید محمد مختاران متولد ۱۳۲۲، از مبارزان انقلابی و بنیانگذاران سپاه پاسداران همدان، از جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس بود که بعد از سال‌ها تحمل رنج بیماری در روز ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ به علت صدمات ناشی از جنگ تحمیلی به خیل شهدا پیوست.

شهید محمد مختاران فرزند این مرحوم نیز در ۱۶ اسفند سال ۱۳۴۷ در همدان متولد شد و دانش آموز دوم دبیرستان در رشته علوم انسانی بود که در قالب گروه‌های بسیج در جبهه ها حضور یافت و به عنوان غواص در گردان جعفر طیار همدان و در عملیات کربلای چهار در چهارم دیماه سال ۶۵ در منطقه اروند رود شهد شهادت نوشید.

پیکر این شهید پس از سالها دوری در فروردین ماه سال ۷۶ در عملیات تفحص شناسایی شد و در گلزار شهدای شهر همدان آرام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha