تمام جرایم انتخاباتی رصد و با آنها برخورد می‌شود

قصرشیرین - ایرنا - رییس دادگستری قصرشیرین گفت: دستگاه قضا با اقتدار همه جرایم انتخاباتی در این شهرستان را رصد کرده و برابر ضوابط و چارچوب قانونی با آنها برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز جلیلیان روز چهارشنبه  در جلسه پیشگری از وقوع جرم قصرشیرین با اولویت پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، افزود: وظیفه مسوولان تلاش جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و پرنشاط و حداکثری است و باید زمینه را برای اجرای سالم این فرایند فراهم کنند.

وی اظهار داشت: باید شرایط برگزاری انتخابات به شکلی باشد که حق هیچ کدام از کاندیداها ضایع نشود و ما نیز در مجموعه دادگستری با توجه به وظایف و اختیارات قانونی از تمام ظرفیت برای برخورد قاطعانه و بازدارنده با جرایم و تخلفات انتخاباتی آمادگی داریم.

رییس دادگستری قصرشیرین گفت: مسوولان و مجریان برگزاری انتخابات امین و حافظ رای مردم هستند و تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند بکار خواهند گرفت.
جلیلیان اضافه کرد: همه موظفیم نسبت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، حفظ و صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات سالم همه توان خود را بکار بگیریم.

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: همه باید در راستای فرامین رهبری برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنیم و همه مردم همیشه ثابت کرده اند که به نظام و آرمان‌های والای امام وفادار هستند.

مرادعلی تاتار افزود: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی، روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته ۴۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در روز ۲۸خردادماه تعیین شده است.

تاتار یادآور شد: در امر برگزاری انتخابات ملاک ما قانون است و همه باید در چارچوب قانون عمل کنیم و مهم‌ترین هدف ما نیز صیانت از آرای مردم است.

شهر قصرشیرین پنج عضو شورای اسلامی شهر دارد

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha