۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84352411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ نقطه پرتصادف جاده‌ای خراسان شمالی حذف شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۴ نقطه پرتصادف در جاده‌های اصلی و فرعی این استان حذف شده است و برنامه‌ریزی لازم برای اصلاح مابقی نقاط انجام شده است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال های اخیر ۹۶ نقطه پرتصادف در جاده های استان شناسایی شده بود که با اقدامات انجام شده، تاکنون ۴۴ نقطه اصلاح و حذف شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی حذف نقاط حادثه خیز را اقدامی برای تامین و ارتقای ایمنی جاده ها عنوان کرد.

وی در باره طرح ابرار اظهار داشت: این طرح در این دولت و در سال های اخیر اجرایی شده است و در آن تلاش داریم تا با استفاده از توان ماشین آلات و نیز پیمانکاران به اجرا و آسفالت راه های روستایی شتاب بخشیم.

شهامت اظهار داشت: تلاش داریم تا با کمک خیران، نهادهای مختلف بهره مندی روستاییان از راه مناسب را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های خوبی میان مسوولان استان وجود دارد گفت: خوشبختانه در انتقال قراردادهای راه های روستایی هم شاهد هماهنگی خوب بودیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند گفت: میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب از میانگین کشوری ۱۰ درصد عقب تر  است و این استان از شبکه موثر  ریلی برخوردار نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امید است تا با توجه ویژه سازمان بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و کاربران خدمات را لمس کنند. 

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم ومانه و سمقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بیشتر راه های راه روستایی استان استاندارد نیست از این رو نیاز به اعتبار و توجه ویژه دارد.

محمد پاکمهر با اشاره به عقب ماندگی این استان در زمینه آسفالت راه های روستایی افزود: از سال ۹۲ پروژه هایی داریم که آماده برای آسفالت است اما از هشت سال قبل آسفالت نشده است. 

وی گفت: پیش از این قول مساعد داده شد که به هر میزان استان برای زیرسازی راه های روستایی اقدام کند به همان میزان اعتبار تامین می شود اما تاکنون این وعده ها عملی نشده است. 

وی اظهار داشت: خراسان شمالی به لحاظ بهره مندی از  راه روستایی از میانگین کشوری عقب است و بیشتر آن نیاز به مرمت دارد.

پاکمهر با بیان اینکه بیشتر راه های روستایی در زمان جهاد سازندگی ساخته شد اما استاندارد لازم را نداشت، گفت: البته در آن سالها تردد در راه های روستایی کم و به تبع آن، تصادف هم کم بود اما اکنون تردد در راه های روستایی و فرعی بالا است و به همین لحاظ حادثه ترافیکی هم بالا است از این رو باید توجه ویژه مبذول شود.

 وی گفت: با وجود اینکه در آمار اعلام می شود که ۴۶ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند اما در عمل بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان ماهیت روستایی دارد زیراکه پراکندگی روستاها هم در این استان بالا است و این امر وظیفه سازمان راهداری را سنگین تر می کند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم ومانه و سمقان در مجلس شورای اسلامی کمبود تجهیزات و ماشین آلات را از دیگر دغدغه ها در حوزه راهداری عنوان کرد و افزود: انتظار می رود برای هشت شهرستان تجهیزات به روز و مناسب تامین شود. 

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha