ما بازیگران باید حال مردم را بهتر کنیم

تهران- ایرنا- بازیگر زن سریال «بوتیمار»، گفت: زندگی مردم امروز به خاطر شرایط اقتصادی با تلخی‌های زیادی همراه شده است. در این شرایط ما بازیگران باید حال مردم را بهتر کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ندا کوهی در سریال بوتیمار نقش زهرا، همسر شهید و خواهر هدایت هاشمی را ایفا می‌کند. خانواده‌ای اهل مشهد که از قسمت ده وارد قصه می‌شوند.

او سال ۹۲ برای بازی در نمایش تار شیشه‌ای نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده و تا به امروز در سریال‌های شب عید به کارگردانی سعید آقاخانی و بوم و بانو ساخته سعید سلطانی و فیلم‌های سینمایی مانند به کبودی یاس ساخته جواد اردکانی، مصلحت به کارگردانی حسین دارابی، شهربانو ساخته مریم بحرالعلومی و بی‌صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده بازی کرده است.

با او به بهانه پخش سریال بوتیمار و نمایش فیلم شهربانو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت وگویی داشتیم.

چگونه به گروه بازیگران «بوتیمار» اضافه شدید؟

کارگردان و تهیه‌کننده این سریال دنبال بازیگری با لهجه مشهدی می‌گشتند. زهرا شخصیتی مشهدی است. آنها در گذشته روی من شناخت داشتند و می‌دانستند که لهجه مشهدی را به خوبی بیان می‌کنم. دستیار آقای نجف‌زاده هم به نام آقای سلیم‌خانی خیلی همراهی کردند و بازی من را دیده بودند و از حضور من حمایت کردند. در نهایت هم به گروه بازیگران اضافه شدم و خدا را شکر از بازی من راضی بودند.

خودتان چه برداشتی از شخصیت «زهرا» داشتید؟

این شخصیت تا جایی از داستان مشخص نیست که همسر ایوب (با بازی هدایت هاشمی) است یا خواهرش. خود این مسئله باعث شکل‌گیری اشتباهات می‌شود. چون قسمت‌های جدید این سریال پخش شده لو می‌دهم که من خواهر ایوب هستم. شوهر من شهید شده است. پس نقش یک همسر شهید را دارم. زنی مثبت که تلاش می‌کند زندگی دیگران را هم بهتر کند. من هیچ‌وقت به نمایش تیپ علاقه نداشته‌ام و تلاش می‌کنم تا شخصیتی پیچیده را بسازم. من می‌خواهم شخصیت پیچیده‌ای را نشان بدهم که زندگی‌اش بالا و پایین‌ دارد  و کاراکترش هم چند لایه است. روی صحنه تئاتر بارها این کار را کرده‌ام و چند جایزه گرفته‌ام و نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر فجر هم شده‌ام.

بازخورد مردم نسبت به سریال «بوتیمار» چگونه بود؟

من از قسمت دهم وارد داستان شدم. خدا را شکر بازخوردها خیلی خوب است. پای آدم‌های سریال «بوتیمار» روی زمین است. البته برخی می‌گفتند که موقعیت‌ها کلیشه‌ و تکراری از آب درآمده است. ولی به هر حال سریال مخاطبان خاص خودش را داشت. ما در شبکه نمایش خانگی، سریال‌هایی را می‌بینیم که تنها مردم خاصی را نشان می‌دهند و طبقات پایین جامعه با آنها ارتباط نمی‌گیرند؛ اما شخصیت‌های سریال «بوتیمار» با تمام طبقات ارتباط می‌گیرند. چون مثل خود مردم هستند. سریال‌های شبکه نمایش خانگی بیشتر زندگی لاکچری (لوکس) را نشان می‌دهند.

زندگی مردم امروز به خاطر شرایط اقتصادی با تلخی‌های زیادی همراه شده است. ما بازیگران باید حال مردم را بهتر کنیم. چرا خیلی‌ها در فضای مجازی فقط اخبار تلخ را منتشر می‌کنند؟ چه لزومی دارد من هم آن را بازنشر کنم؟ این همه تلخی و غم و غصه خوب نیست. باید جایی برای خنده هم باز کنیم.

 چطور توانستید در یک سریال کمدی نقشی جدی را ایفا کنید؟

نقش من جدی است. ولی زهرا در موقعیت‌های بامزه‌ای قرار می‌گیرد و انسان‌های اطرافش هم بانمک هستند. آقای حمید لولایی و خانم مرجانه گلچین به همراه خودشان انرژی خاصی را به مجموعه آوردند. آنها خیلی خوب هستند و باید خودتان را با بازی‌ آنها هماهنگ کنید. من بازی این دو نفر را خیلی دوست دارم و کیفیت کارشان بالاست. خانم مرجانه گلچین بسیار شریف و مودب هستند. ایشان مدام به طرف مقابل کمک می‌کنند. بازی کردن در کنار خانم گلچین خیلی آموزنده است.

حین تصویربرداری با ویروس «کرونا» چطور کنار آمدید؟

هیچ کدام از بازیگران سریال کرونا نگرفتند و همه هم رعایت می‌کردند. فکر کنم ما جزو معدود سریال‌هایی بودیم که با ماسک جلوی دوربین رفتیم. بیشتر بازیگران ماسک می‌زدند و بازی می‌کردند و این مساله کار را خیلی سخت می‌کرد. برخی موقعیت‌ها هم بازی با ماسک خسته‌کننده می‌شد و باید آن را برمی‌داشتیم تا میمیک و بازی صورت‌مان دیده شود. اگر روی تئاتر باشید امکان بازی با ماسک هست ولی در تلویزیون کار سخت می‌شود زیرا شما در برابر دوربین هستید و بیشتر نماها هم کلوزآپ (بسته) است. شرایط بازیگران در این دوران خیلی سخت شده است. اگر کار کنید شاید مریض شوید و اگر کار نکنید شاید از بی‌پولی نابود شوید.

ما بازیگران باید حال مردم را بهتر کنیم

چگونه به گروه بازیگران فیلم «شهربانو» پیوستید؟

من برخی از کارهایم را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارم که شامل بیان نریشن‌ها و موسیقی می‌شود. خانم بحرالعلومی آنها را دیدند و من را برای نقش مورد نظرشان انتخاب کردند که از این اتفاق خوشحال هستم. خانم مریم بحرالعلومی پیش از این فیلم هم سیمرغ بهترین کارگردانی را در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به خاطر فیلم «پاسیو» دریافت کرده‌اند. ایشان دغدغه زنان امروز ایران را دارند که خیلی مهم است.

به گزارش ایرنا، این روزها سریال کمدی بوتیمار به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. سریالی که در ابتدا قرار بود نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه مخاطبان باشد، اما درنهایت پخش آن به بعد از ماه رمضان موکول شد.

حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی از جمله بازیگران این سریال هستند. 

در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی خورد و تشنه می ماند... بوتیمار همیشه نگران فرداست. علیرضا نجف زاده کارگردانی این سریال را به عهده دارد و شهاب عباسی، آرمان صبوری و سعید جلالی نویسندگان آن هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha