روی خط پایتخت؛ کاشت۳۲۱ هزار بوته گُل در منطقه ۱۳

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۱۳تهران از اجرای عملیات نشاکاری فصلی با کاشت ۳۲۱ هزار بوته گُل در فضای سبز شهری خبر داد و گفت: این اقدام به منظور توسعه، تنوع و بازپیرایی فضای سبز منطقه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، «مجتبی شکری» روز چهارشنبه افزود: بیش از ۳۲۱هزار انواع گلهای فصلی از جمله نازآفتابی، جعفری، آهار، آشلانتوس، رعنا، گازانیا، کوکب، اونترا، مارگریت، کروپسیس و فلفل زینتی توسط اداره فضای سبز شهرداری منطقه در قطعات مشخص شده کاشته شد.

وی ادامه داد: کارشناسان فضای سبز منطقه ۱۳ ضمن بازبینی و طراحی جدید قطعات مذکور، گونه هایی سازگار با شرایط محیطی به ویژه خاک، منابع آبی و گرمای زودرس برای کاشت در فضای سبز منطقه انتخاب کردند.

شهردار منطقه ۱۳، انتخاب و کاشت گونه‌های زینتی گیاهی در فضای سبز سطح منطقه را از اولویت‌های کاری اداره فضای سبز برشمرد و افزود: این اقدام به منظور افزایش نشاط شهروندان به ویژه در این روزهای کرونایی و در راستای ماموریت «تهران، شهری برای همه» در دستور کار عوامل اجرایی فضای سبز قرار دارد.

روی خط پایتخت؛ کاشت۳۲۱ هزار بوته گُل در منطقه ۱۳

نقش بستن گل های بهاری بر دیواره های ۶۰ ساله

«سمیه حاجوی» شهردار منطقه ۷ تهران از اتمام رنگ آمیزی دیوارهای کوچه عرب زهرایی در قالب طرح «کوچه دوستی» با هدف هویت بخشی و ارتقای حس تعلق محله ای از طریق خلاقیت هنری شهروندان خبر داد.

وی افزود: در راستای سیاست های کلان شهرداری تهران به منظور توجه ویژه به محلات کم برخوردار و دارای بافت قدیمی و ایجاد نشاط و شادمانی و تحقق شعار "تهران، شهری برای همه"، شهرداری منطقه پس از مطالعه و بررسی محل های واجد شرایط و مستعد اجرای طرح کوچه رنگی، این مهم را در کوچه شهید عرب زهرائی واقع در محله خواجه نظام الملک اجرایی کرد.

حاجوی با بیان اینکه در این طرح، هنرمندان نقاش محله شامل دانشجویان و دانش آموزان هنرمند، گروه رنگ آمیزی، گروه پاکسازی و شستشوی جداره ها و گروه عمرانی جهت ترمیم و بهسازی جداره ها و معبر مشارکت داشتند، گفت: این طرح با رویکرد افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری شهروندان در امور محله و ﻫﻮﯾﺖ ﺑﺨﺸﻰ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎ از طریق ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎی ﻫﻨﺮی ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ به متراژ ۲ هزار متر مربع اجرایی شد.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: تعدادی از املاک واقع شده در این کوچه به سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تعلق دارد. از همین رو بیش از ۶۰ سال بود که شهروندان برای بهسازی جداره های املاک خود هیچ اقدامی انجام نداده بودند که در نهایت با مشارکت خودشان، رنگ آمیزی بروی جداره ها، درب، نرده های ساختمان ها و همچنین نقاشی بروی کف زمین، نهر وسط کوچه با استفاده از رنگ های ترافیکی انجام شد.

روی خط پایتخت؛ کاشت۳۲۱ هزار بوته گُل در منطقه ۱۳


اجرای آزمون استخدامی در منطقه ۱۲ تهران
«علی‌محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ تهران از ثبت‌نام و آزمون استخدامی کارخانجات و شرکت‌های بخش خصوصی با هدف جذب هزار جوان جویای کار جنوب پایتخت خبر داد.

وی گفت: عصر امروز، چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، ثبت‌نام و آزمون استخدامی کارخانجات و شرکت‌های بخش خصوصی ویژه محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۲ با حضور علی آقامحمدی، رئیس گروه مشاوران اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، ابراهیم صادقی‌فر، معاون وزارت رفاه و تعاون و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه این آزمون با هدف جذب هزار جوان جویای کار محلات دروازه غار، هرندی، شوش، مظاهری، امام‌زاده یحیی (ع) و با همکاری ستاد مرکزی توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برپا خواهد شد، افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام و شرکت در آن می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۱۹ امروز به ورزشگاه شهید معتمدی به نشانی خیابان خزانه بخارایی شمالی، روبه‌روی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مراجعه کنند.  

روی خط پایتخت؛ کاشت۳۲۱ هزار بوته گُل در منطقه ۱۳


رکاب زنی دانش آموزان جنوب تهران در حمایت از حمل و نقل پاک
«علیرضا مرآتی» معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: جمعی از دانش آموزان منطقه ۱۹ به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری و در حمایت از حمل و نقل پاک به رکاب زنی در شهرک ترافیک این منطقه می پردازند.

وی گفت: همایش دوچرخه سواری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد با شرکت ۱۰۰ نفر از دانش آموزان و با حضور دوچرخه سواران حرفه ای و دوستداران محیط زیست در محوطه شهرک ترافیک منطقه برگزار خواهد شد.

مرآتی هدف از این برنامه را تشویق و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و مفرح دانست و افزود: در همین راستا نیز ضمن برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در دو بخش تعادلی برای دانش آموزان و سرعت ویژه دوچرخه سواران همراه با اهدای جوایز به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان، مسابقه نقاشی پاک با موضوع دوچرخه و هوای پاک برگزار و از بهترین آثار تقدیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از برگزاری کلاس های آموزشی دوچرخه سواری به صورت آنلاین خبر داد و گفت: این کلاس ها امکان فراگیری نکات ایمنی استفاده از دوچرخه، نقش آن در حمل و نقل پاک و تجهیزات ضروری مورد استفاده در دوچرخه سواری را برای مخاطبان ایجاد می کند.  

به گفته این مقام شهری، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار شهروند این منطقه از کلاس های آنلاین دوچرخه سواری بهره مند شده اند ضمن اینکه آموزش های عملی دوچرخه سواری نیز روزانه ویژه گروه های سنی ۸ سال به بالا در شهرک آموزش ترافیک این منطقه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha