۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84354093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرفه جویی ۶۰ هزار یورویی با توسعه ناوبری هوایی توسط متخصصان داخلی 

رشت - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی بیان کرد: سامانه های ILS/DME  از پیشرفته ترین سیستم های کمک ناوبری است که با نصب آن توسط متخصصان داخلی حوزه عملیات هوانوردی کشور منجر به صرفه جویی ۶۰ هزار یورویی می شود.

سیامک بهنام دیلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیستم پیشرفته و به روز رسانی شده که در زمان حاضر در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره برداری رسیده است تا پایان امسال در فرودگاه های مهرآباد، ساری ،امام خمینی(ره) بندرعباس، مشهد و اهواز نیز جایگزین سیستم قدیمی می شود و توسط متخصصان داخلی نصب و راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت:  با بهره برداری سامانه کمک ناوبری ILS/DME دید افقی فرودگاه  از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقاء ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می یابد.
وی ادامه داد: سامانه به روز رسانی نشده سیستم یادشده  در ۲۶ فرودگاه از ۵۳ فرودگاه کشور نصب است ، اما در زمان حاضر سامانه به روز و پیشرفته آن تنها در فرودگاه گیلان نصب ، راه اندازی و به بهره برداری رسید .
روز گذشته هفت پروژه فرودگاهی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و مقامات استانی در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت طی آیینی به بهره برداری رسید. این تعداد پروژه با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha