لارستان برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند آماده است

لارستان- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: تمامی زیرساخت ها، امکانات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن ، قانونمند، باشکوه و با حضور حداکثری و امیدبخش مردم در روز ۲۸ خردادماه جاری در این شهرستان فراهم است.

جلیل حسنی پنجشنبه در نشست با هیات نظارت شهرهای جنوبی استان فارس تاکید کرد: همدلی و انسجام میان هیات های نظارت و اجرایی و ستاد انتخابات که یکی از محورها و شاخص های اساسسی در برگزاری انتخابات سالم است نیز در این شهرستان در بالاترین و بهترین سطح ممکن قرار دارد.

وی تصریح کرد: این همدلی و هماهنگی ها و انسجام مدیریتی در زمینه برگزاری انتخابات هم در میان هیات های اجرایی و نظارت و هم البته میان همه فرمانداران و اعضای شورای تامین و ستاد انتخابات در شهرستان های جنوبی فارس نیز به بهترین نحو ممکن وجود دارد.

حسنی یادآور شد: نشست های هم اندیشی برای حفظ انسجام و همدلی بیشتر بین فرمانداران و حتی ائمه جمعه در شهرهای جنوبی فارس به طور مرتب برگزار شده و خروجی این نشست ها نیز همین انسجام و هماهنگی و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه ۲۸ خرداد است.

وی همچنین شرایط کرونایی در انتخابات امسال را نیز یادآور شد و گفت: تمهیدات و تدابیر لازم در این راستا از سوی ستاد انتخابات کشور و استان فارس اندیشیده شده و رویکرد اساسی در این زمینه نیز حفظ سلامت مردم و رای دهندگان در پای صندوق های رای و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی ستاد انتخابات و ستاد مدیریت کرونا این است که برای هر شعبه اخذ رای نیز یک ناظر بهداشتی حضور خواهد داشت .

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: در برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قاعده‌مند و قانونی فاکتورهای زیادی موثر است که مهمتر از همه بسترسازی و روان سازی شرایط برگزاری برای فزایش میزان مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

فرماندار ویژه لارستان همچنین بر ضرورت مشارت حداکثری پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: بهترین و مناسب ترین راه برای تامین امنیت پایدار، آرامش، آسایش و استقلال کشورمان حضور در صحنه انتخابات و همین صندوق های رای است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بیشترین خدمات در راستای محرومیت زدایی، بسترسازی، زیرساختی، خدماتی، عمرانی و اجرایی را به مردم ارائه کرده است و هیچ کس نمی تواند نافی این تلاش‌ها شود.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم امیدآفرینی داشته باشیم نباید داشته های خود را از بین برد چرا که نادیده گرفتن داشته ها یعنی ایجاد یاس و ناامیدی و عدم تحرک و پویایی برای ایجاد رشد و توسعه بهتر است.

وی با اشاره به اینکه هرفردی رئیس قوه مجریه باشد چون از فیلتر شورای نگهبان گذشته است مورد احترام است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه در کنار هم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب فعالیت می کنند.

وی برخی نقدهای غیرمنصفانه بردولت و قوه مجریه در آستانه انتخابات را یادآور شد و گفت: تخریب هر کدام از قوای سه گانه به ویژه دولت برآمده از رای مردم خدشه به نظام و انقلاب است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: جایگاه نقد با تخریب تفاوت فاحش دارد و نقد باید منصفانه و در راستای حل مشکل و رفع ضعف ها باشد.

حسنی یادآور شد: تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان، ۱۳۹ شعبه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۴ شعبه در مناطق شهری و ۶۵ مورد نیز در روستاها اعم از ثابت وسیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر نیز مجموع کل عوامل و برگزار کننده دخیل و سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در لارستان هستند.

وی با بیان اینکه هیات های نظارت و بازرسی نیز برامر انتخابات ناظر و حاضر هستند، گفت: تعداد داوطلبان در این دوره در حوزه شهری ۱۲ درصد و در مناطق روستایی لارستان  نیز ۱۱ درصد نسبت به دوره پنجم در شهرستان لارستان رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان ادامه داد: مجموع نامزدهای حاضردرششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را ۱۶۹ نفر و در حوزه روستایی و تیره های عشایری را نیز ۵۹۴ نفر عنوان کرد.

رییس شورای اداری لارستان یادآور شد: وظیفه همه ما در مرحله اول روشنگری، شفاف سازی و امید آفرینی در موضوع انتخابات و آینده کشور است که می طلبد دستگاه های اجرایی شهرستان توانمندی ها و اقدامات و فعالیت‌های دولت را برای مردم تشریح کنند و مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند تا امید در جامعه سرزنده شود و مشارکت خوبی در راستای انتخاب اصلح رقم بخورد.

اندیشه های امام خمینی به نحو شایسته تبیین شود

وی با تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز گفت: برنامه های متنوع و باشکوهی در همه بخش ها و حتی روستاها پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) اقتدار، عزت و سربلندی را برای کشور ما به ارمغان آورد، گفت: تبیین آرمان ها و اندیشه های بلند این عالم فرزانه برای نسل امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا   ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha