۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84354601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری مصر، اردن و فرانسه برای حل بحران انسانی در فلسطین و غزه

تهران – ایرنا- منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، سه کشور مصر، اردن و فرانسه در یک نشست مشترک مجازی اعلام کردند که قصد دارند برای حل بحران انسانی در فلسطین و به ویژه نوار غزه باهم همکاری و هماهنگی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، در این نشست مجازی که از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزارت خانه های خارجه مصر، اردن و فرانسه برگزارش شد، بر لزوم هماهنگی برای حل بحران در اراضی فلسطینی و نوار غزه تأکید شده است.

در بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه مصر آمده است، سه کشور بر لزوم ارسال کمک های بشردوستانه فوری و نیز توقف هرگونه اقدام یکجانبه ای که باعث از بین رفتن فرصت برپایی دو کشور فلسطینی و یهودی و دستیابی به صلح می شود، تأکید کردند.

این بیانیه افزوده است که سه کشور بار دیگر بر لزوم پایبندی به راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه موجود برای دستیابی هم فلسطینی ها و هم اسرائیلی ها به خواسته ها و آرزوهای خود به صورت دائمی تأکید کردند.

اراضی اشغالی فلسطینی طی هفته‌های اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی‌ها و درگیری‌های بسیاری روی داده است.

در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha