مساله نخست در انتخابات حضور حداکثری است 

قم - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه قم، گفت: مساله نخست در انتخابات تحقق حضور حداکثری و پس از آن انتخاب اصلح است.  

ابراهیم هنرمند روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان داشت: حضور حداکثری برای نظام اسلامی یک چشم انداز بسیار خوبی خواهد داشت و هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر دیده می‌شود، بنابراین مساله نخست در انتخابات، حضور حداکثری و مساله دوم انتخاب اصلح است. 
وی با اشاره به ویژگی های مورد انتظار از نامزدهای ریاست جمهوری، تاکید کرد: شاید بتوان گفت کسی که تقوا داشته باشد، دیگر ملاک ها را نیز به تبع این تقوا می‌تواند پوشش دهد؛ البته تقوا مراتبی دارد که هرچه این مراتب بالاتر باشد، پوشش دهی ملاک های دیگر را بیشتر فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: اگر شخصی متقی باشد ولی توان مدیریت کشور را نداشته باشد وارد این عرصه نمی شود، به عبارتی مدیری که تنها برای حفظ صندلی و موقعیت خویش می‌جنگد و همواره منافع جناحی را بر منافع ملی و عمومی ترجیح می‌دهد، تفکرش نوعی بی‌تقوایی است. 
این عضو هیات علمی دانشگاه قم، گفت: در واقع تقوا ملاک مهمی است که سایر گزاره‌ها را در بر می‌گیرد، در این نگاه نامزدها، دیگر به انتخابات به عنوان یک میدان مسابقه قدرت نگاه نمی‌کنند، چون تقوا اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

هنرمند گفت: در همین رابطه انتظار از کسی که وارد عرصه ریاست جمهوری می شود این است که از راه مستقیم الهی منحرف نباشد. 
وی افزود: لازم است کسی که می‌خواهد در این عرصه وارد شود، خودخواه نبوده بلکه خداخواه باشد، با اعتقاد به این اصول حتی زمانی‌که خودبینی و منفعت شخصی برای وی بروز یافت، متوجه شده و آن را ترک خواهد کرد و مصلحت کشور را بر منفعت خود ترجیح می‌دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه قم، بیان کرد: این امکان برای مردم فراهم است که از میان نامزدهای ریاست جمهوری، ملاک های اسلامی را مد نظر قرار دهند و آن کسی که بیشترین مطابقت را با معیارهای مورد نظر داشت به همان شخص رای دهند و آن را انتخاب کنند.
این استاد دانشگاه در رابطه با نقش نخبگان و دانشگاهیان در عرصه انتخابات، گفت: در جامعه، معمولا به سخنان نخبگان نسبت به دیگر افراد اهمیت بیشتری داده می‌شود، در این راستا مساله پاسخ به شبهات در عرصه انتخابات توسط جامعه دانشگاهی و نخبگان از راهکارهای کلیدی و موثری است که نقش کلیدی در تحقق حضور حداکثری دارد. 
وی ادامه داد: بیشتر این شبهات با مطالعه مفید و داشتن اطلاعاتی راجع به مسائل کشور، می‌تواند توسط اعضای هیات علمی و اساتید پاسخ داده شود، البته هرکس بنابر جایگاهی که دارد با استفاده از اطلاعات مورد نیاز، ابتدا در خانواده و جمع اقوام و دوستان خود و سپس در جوامع بزرگ‌تر می‌تواند نقش ایفا کند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری، ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha