۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84359327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور به صورت مجازی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه این همایش گفت: اولین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور با محوریت کنترل تنش‌های محیطی، سلامت دام و افزایش بهره‌وری تولید سالم و ارگانیک با همکاری دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، تربیت مدرس، شهید باهنر کرمان، علوم کشاورزی خوزستان، جیرفت، تربت حیدریه و دانشگاه بُن آلمان در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

سید احسان غیاثی افزود: این همایش به طور کلی با هدف ایجاد هماهنگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در گسترش مطالعات مشترک و ایجاد فهم مشترک از مسائل و اجماع علمی و فرهنگی در مقابله با مسائل برگزار می‌شود.

وی گفت: امروز با توجه به موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و موثر در مناسبات و تحولات منطقه، باید موسسه‌های علمی و دانشگاهی در مرجعیت علمی منطقه‌ای و جهانی نیز سهم عمده و قابل توجهی ایفا کنند.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور بیان کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشورهای منطقه، ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی‌های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی ظرفیت‌های علمی، فناوری، تولیدی و استانداردهای ایران به نمایندگان بازارهای منطقه‌ای و جهانی، ایجاد امکان تبادل استاد و دانشجو و اخذ فرصت‌های مطالعاتی مشترک از دیگر راهکارهای پیش رو است.

وی اظهار داشت: با توجه به قدمت صنعت دام و طیور ایران به ویژه خراسان جنوبی و از طرفی شرایط اقلیمی، خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی برگزاری همایش‌های چند ملیتی با توجه به ابعاد بین‌المللی مسائل زیست محیطی با هدف تبادل افکار جوامع علمی، ضروری است.

غیاثی گفت: ۱۲۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۰۵ مقاله پذیرش شده و بخشی از این مقالات به صورت مجازی تا فردا (۲۰ خرداد) در دانشگاه بیرجند ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha