۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84360494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز جمعه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان نماز جمعه این هفته (۲۱ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا می‌توان نماز جمعه را در سراسر استان با هر نوع رنگ‌بندی و رعایت محدودیت‌ها اقامه کرد اما در مرکز استان این هفته هم برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی (پرخطر) بیرجند اظهار داشت: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از ازدحام جمعیت نماز جمعه در بیرجند برگزار نمی‌شود و در سایر شهرستان‌های استان طبق روال معمول و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه چهار متر مربع باید در نظر گرفته شود و حداکثر زمان برگزاری نماز جمعه ۴۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی مد نظر نمازگزاران باشد.

حجت الاسلام شاهبیکی همچنین از نمازگزاران خواست برای حفظ سلامتی خود و سایرین از هرگونه تجمع در مکان‌های برگزاری نماز جمعه خودداری کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (۱۴ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد و در شهر بیرجند مرکز استان از ۱۳ فروردین امسال در پی آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، سه شهرستان این استان شامل بیرجند، قاینات و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هشت شهرستان دیگر شامل طبس، فردوس، سرایان، نهبندان، خوسف، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha