استاندار بودجه امسال کرمانشاه را ۲هزار و ۵۷۸میلیارد تومان اعلام کرد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه، مجموع بودجه امسال استان را ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبارات جاری میان دستگاه‌ها و ۸۴۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی میان شهرستان‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، توزیع اعتبارات را ماحصل یک ماه تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دانست و افزود: در تنظیم جداول اعتبارات استان عدالت رعایت شده است.

وی گفت: امسال فرمانداران بیشترین اختیارات را دارند و مابقی بودجه نیز به تدریج ابلاغ و توزیع می‌شود.

بازوند با اشاره به ردیف بودجه ۶۰ میلیارد تومانی کمک های فنی اعتباری بیان داشت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها این مبلغ کم است.

او گفت: پشتیبانی از تولید کنندگان مستلزم مساعدت در انشعاب آب، برق، گاز و جاده است، ضمن اینکه باید بتوانیم ۹ درصد از سود ۱۸ درصد را تقلیل کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: به هر کدام از پروژه های تقاطع شهید سلیمانی و ایجاد معبر برای کیهانشهر باید پنج میلیارد تومان کمک کنیم.

بازوند همچنین کرمانشاه را دروازه ورود زوار به عتبات عالیات دانست و گفت: باید یک نماد مذهبی در ورودی شهر ساخته شود که سه میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

وی همچنین اشاره ای به قطعی آب در سطح شهر کرمانشاه داشت و افزود: الان قطعی برق نداریم اما قطعی آب مردم را نگران کرده است.

او تاکید کرد باید تنخواهی برای بی آبی و قطعی آب در نظر گرفت تا این مشکل حل و فصل شود.

۲۰۴میلیارد تومان اعتبارات استانی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان اعتبار استان برای امسال، ۲۰۴ میلیارد تومان آن اعتبارات استانی است.

«حبیب‌الله وفایی» افزود: امسال نمایندگان استان نیز ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار خواهند داشت.

وی بیان داشت: بخش حمل و نقل و منابع آب استان رشد بودجه خوبی دارند.

وفایی در خصوص تعریف پروژه جدید در استان نیز گفت: تا ۱۰ درصد ستون اول بودجه استانی مجاز به تخصیص پروژه جدید هستیم ضمن اینکه پروژه جدید باید مطابق با سند راهبردی آمایش سرزمینی باشد.

در این جلسه نماینده کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در ۲ ماه آینده مشکل جدی آب خواهیم داشت که باید بودجه این حوزه به طور کامل تخصیص داده شود.

«علی رضایی» افزود: باید در توزیع بودجه به شهرستان های کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود.

وی همچنین خواستار توجه به معیشت کارگران روز مزد و قراردادی شد و گفت: در تنظیم قراردادها باید شرکت های واسطه حذف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha