تعداد افراد واجد شرایط رای دهی در تربت‌حیدریه ۱۵۰ هزار نفر اعلام شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: از مجموع جمعیت ۲۲۵ هزار نفری این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

سیدعلی موسوی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز رای اولی هستند که جمعه هفته جاری نخستین تجربه حضور در صحنه انتخابات را به نمایش خواهند گذاشت.
وی با اشاره به فضای تبلیغاتی انتخابات در این شهرستان ادامه داد: نامزدهای شوراهای اسلامی و همچنین مسوولان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به فعالیت تبلیغاتی خود در چارچوب قانون می‌پردازند و تاکنون مورد خاصی از تخلفات انتخاباتی مشاهده نشده‌ است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: به دلیل شرایط خاصی که کرونا بر انتخابات امسال تحمیل کرده، بیشتر تبلیغات نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی است.

از مجموع ۱۲۷ نامزد ثبت نام شده در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری شهرستان تربت‌حیدریه شامل شهرهای تربت‌حیدریه، کدکن، رباط سنگ و بایگ ۸۳ نفر تایید صلاحیت شدند که از بیستم خرداد ماه جاری به مدت یک هفته تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

از مجموع ۷۲۵ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان نیز صلاحیت ۶۳۶ نفر تایید شد که این تعداد شامل ۲۷۴ نفر در بخش مرکزی، ۲۳۷ نفر در بخش جلگه رخ، ۸۰ نفر در بخش کدکن و ۴۵ نفر در بخش بایگ هستند.

در شهرستان تربت‌حیدریه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۰۵ شعبه اخذ رای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha