۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳
کد خبر: 84365770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش کانادا و آمریکا برای رفع محدودیت‌های مرزی ناشی از شیوع کرونا

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که وی با رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد چگونگی لغو محدودیت های مرزی بین دو کشور پس از همه گیری کرونا گفتگو کرده اما دو طرف به پیشرفت آشکاری در این زمینه دست نیافته اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی مسئولان تجاری آمریکا و کانادا نسبت به ممنوعیت سفرهای غیرضروری در بحبوحه همه‌گیری کرونا میان دو کشور ابراز نارضایتی کرده اند. این محدودیت ها از مارس ۲۰۲۰ آغاز شد و هر ماهه تمدید شده است.

این محدودیت های مرزی منجر به توقف سفرهای گردشگری میان کانادا و آمریکا شده است. مسئولان کسب و کارهای مختلف از جمله شرکت های هواپیمایی و خطوط هوایی و آنهایی که به صنعت گردشگری متکی هستند با دولت کانادا رایزنی کرده اند تا این محدودیت ها کاهش یابد.

کانادا چند روز پیش در اولین گام محتاطانه خود اعلام کرد آماده کاهش پروتکل‌های مربوط به قرنطینه برای شهروندانی است که از ابتدای ژوییه واکسن کرونا  دریافت کرده اند.

ترودو پس از نشست گروه هفت در انگلیس عنوان کرد که وی در مورد هماهنگی‌های مربوط به محدودیت ها در مرز کانادا- آمریکا با رئیس جمهوری آمریکا صحبت کرده است.

کانادا پیشتر در برابر درخواست‌ها برای کاهش محدودیت‌های مرزی مقاومت کرده بود و اعتقاد داشت که برای لغو این محدودیت ها باید افراد بیشتری واکسن دریافت کنند.

نخست‌وزیر کانادا با اشاره به رایزنی‌هایش با بایدن در مورد این موضوع گفت: ما همچنان به همکاری نزدیک با یکدیگر در یک مسیر درست ادامه خواهیم داد که در این میان هر کدام از ما منافع کشورها و امنیت شهروندان‌مان در اولویت ها قرار دارد.

اگرچه ترودو به این مسئله اشاره کرد که بازگشت هر چه سریعتر به وضعیت عادی زندگی امری مهم به شمار می رود اما در عین حال عنوان کرد: بیشتر کشورهای جهان از جمله کانادا همچنان معتقدند که اکنون زمان سفر نیست.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha