۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در مناطق محروم مصوب شد

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۴۰ هزار میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم و جهت اشتغالزایی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و بوم‌گردی مصوب کرد.

به گزارش ایرنا یحیی ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه مشترک بررسی مشکلات صنعتی شهرستان های سلسله و دلفان اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید در جذب این اعتبار برای مناطق محروم ورود و سهم لرستان را جذب کنند تا بتوان سال ۱۴۰۰، گام مهمی در راستای اشتغالزایی برداشت.

وی افزود: سلسله و دلفان در بخش سرمایه گذاری طرح های صنعتی محروم ترین شهرستان های استان هستند و کارخانه یا طرح صنعتی بزرگی برای اشتغالزایی جوانان این مناطق وجود ندارد.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت مناسب لرستان در بخش معدن عنوان کرد: در این راستا سال گذشته اکتشافات آغاز و بیش از ۵۴ رگه معدنی در استان شناسایی شد که حدود هشت رگه از این تعداد در شهرستان های سلسله و دلفان است.

وی ادامه داد: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بحث واگذاری این معادن اقدام کند تا اکتشافات ادامه یابد و سند بهره برداری برای متقاضیان صادر شود.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات براساس درصد پیشرفت فیزیکی طرح های در حال اجرا صورت می گیرد که این امر اجحافی در حق شهرستان های بدون طرح و محروم استان همچون سلسله و دلفان می باشد بنابراین لازم است در توزیع اعتبارات شهرستانی، وضعیت بیکاری و محرومیت منطقه از طرح های صنعتی در نظر گرفته و سهم هر شهرستان مشخص شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha