هزینه ۲۱ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای جامعه هدف

تهران - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه به‌ طور متوسط ۲۱ هزار میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی به مستمری‌بگیران، بیمه‌شدگان و جامعه هدف هزینه می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیات رئیسه سندیکای صنعت برق ایران و معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، سازمان تأمین اجتماعی را یک نهاد بیمه‌گر عمومی و غیردولتی دانست و افزود: هزینه، مصارف، خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده دار است، یاد آور شد: این سازمان خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه های درمانی و بیمه ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه میزان هزینه های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار  میلیارد تومان افزایش داشته ، اظهارکرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش شده که خدمات بهتری را به مستمری بگیران به عنوان اولویت های اصلی این سازمان ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری موثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است، افزود : شفافیت سازی ، بهبود روش ها ، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.

وی به مشکلات  کارفرمایان در حوزه بیمه ای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استان ها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط ، ارتقاء سطح شفاف سازی و پاسخگویی بوده و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیت های سازمانی نیز با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروه های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده است، خاطر نشان کرد: کارفرمایان همواره به منزله اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای بوده و نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی، گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است.

وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو  مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان ، کارگران و دولت شکل می گیرد، اذعان داشت سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گام های مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.

جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطه‌نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیت‌های اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان نیز باید اصلاح شود، گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی میتوان آگاهی کارفرمایان ، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقاء داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمه‌ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می‌شود را نیز حل کرد، یادآور شد: این دوره های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha