انتخابات در ۱۲۵ روستا و سه شهر سربیشه برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار سربیشه گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد در ۱۲۵ روستا و سه شهر این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعب اخذ رای در شهرستان سربیشه از ۹۳ شعبه به ۱۰۳ شعبه در راستای سلامتی مردم افزایش یافت که از این تعداد ۴۱ شعبه در بخش مرکزی، ۳۵ شعبه در بخش مود و در بخش درح ۲۷ شعبه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا، ۱۰ شعبه بیشتر شد و با این اقدام شرایط مناسبی را برای حضور بی‌دغدغه مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کرده‌ایم.

فرماندار سربیشه گفت: پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای با حضور ناظران بهداشت رعایت خواهد شد و تمهیدات لازم از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده تامین شده‌ است.

وی تصریح کرد: در هر شعبه یک ناظر بهداشتی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدت برگزاری انتخابات رصد و نظارت می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه مردم سربیشه در همه انتخابات با مشارکت بالا همیشه سرآمد بوده‌اند افزود: مردم سربیشه و خراسان جنوبی در این دوره از انتخابات هم مشارکت حداکثری را رقم خواهند زد و بار دیگر پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه ثابت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد مشارکت ۸۴ درصدی مردم شهرستان سربیشه بودیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان سربیشه گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم از نظر حفظ سلامتی مردم در این شهرستان فراهم شده همچنین آموزش‌های لازم به هیات‌های اجرایی، نظارت و کاربران شعب و ناظران ارائه شده است.

وی گفت: شرکت در انتخابات و سهیم شدن در تصمیم‌گیری کشور در کنار تقویت هویت ملی موجب افتخار روزافزون نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل است و مشت محکمی بر دهان مستکبرین و دشمنان نظام ما خواهد بود.

محمدی افزود: انتخابات و شرکت در انتخابات حق مردم است و نشان‌دهنده این است که مردم ما به نظام خود چقدر پایبند هستند و در مجموع میزان آگاهی و شعور سیاسی یک جامعه را می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه ملی، حیات، سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود گفت: آحاد جامعه باید در اموری که به اعتلای کشور مربوط می‌شود، اراده ملی و روح جمعی خود را به نمایش بگذارند و با حضور گسترده در انتخابات از هویت ملی خود حراست کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha