به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مهرالله رخشانیمهر در جریان آغاز عملیات اجرایی دبیرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر آزادمون محمودآباد، افزود: این میزان اعتبارات در مقایسه با سال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی از تغییر رویکرد در ساخت مدارس جدید خبر داد و با بیان اینکه نوع معماری به کارگرفته شده در ساخت مدارس دیگر مورد قبول نیست، اظهار داشت: سلیقه خانوادهها و نوع نگاه معماری جدید نسبت به شکل ساخت مدارس تغییر یافته است بنابر این در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به تجهیزات و فناوری به کار گرفته شده در احداث مدارس جدید ایجاد شده توجه ویژهای شده است تا تحولی نو در آموزش رقم بخورد.
معاون وزیر و رییس نوسازی، نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت که یکی از مواردی که سند تحول بنیادین به آن توجه دارد، ساخت مدارس با معماری جدید و نوسازی مدارس گذشته است تا با نگاهی نو، دانشآموزان در کانون تربیتی محله خود آموزش ببینند.
رخشانیمهر با اعلام این که تاکنون ۴۴ باب مدرسه با سبک معماری جدید در کشور افتتاح شد، گفت که اواخر تیر ماه امسال نیز مجتمع حیات طیبه در مازندران افتتاح و راهاندازی میشود.
وی افزود: تعامل بالا بین خانواده و مسوولان آموزش در ساختار مدرسه، محله یا کانون تربیتی میتواند باعث تقویت بدنه زیستی شود.
این مسئول مهم ترین رویکرد در سال جاری را استاندارد سازی سامانههای گرمایشی در مدارس عنوان کرد و ادامه داد : با توجه به بررسیهای صورت گرفته، هشت مدرسه در محمودآباد استانداردسازی نشد که امسال نسبت به انجام این مهم اقدام میشود.
همچنین در جریان بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از سه پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش بخش چمستان، بر لزوم اختصاص ۲۱ میلیارد تومان عتبار مالی برای اتمام این طرحهای عمرانی تاکید شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در بر لزوم تهیه زیرساختهای مورد برای تجهیز هنرستانها و کارگاههای مدارس فنی و حرفهای این استان تاکید کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم در راستای ساخت استاندارد مراکز و کارگاههای هنرستانی برای فرزندان شایسته کشور قدمی برداریم.
علیرضا سعدیپورگفت : مدرسهسازی و توجه به زیرساخت فضاهای آموزشی بهویژه که امروز نیازمند هنرستان هستیم امری بسیار مهم است چراکه در پایان برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد از دانشآموزان کشور و استان را باید به سمت رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش سوق دهیم.
وی افزود: فرندان شایسته ما در المپیادهای علمی در زیستبوم جدیدی که بیماری منحوس کرونا به وجود آورده و آموزشها بهصورت مجازی بود بسیار خوش درخشیده و حدود ۹۷۴ نفر در این المپیادها برگزیده شدند و نکته قابل توجه اینکه این میزان نسبت به سال گذشته ۲۵.۶ دهم درصد رشد داشت.
وی گفت: از ۲۶ نفر دانشآموزانی که سال گذشته به مرحله دوم المپیاد راه یافته بودند، پنج نفر مدال طلا، ۱۰ نفر مدال نقره، ۱۰ نفر مدال برنز و یک نفر نیز دیپلم افتخار کسب کردند.
بر اساس آمار رسمی آموزش و پرورش مازندران ، ۳۸ هزار و ۸۸۱ فرهنگی در چهار هزار و ۸۶۵ مدرسه و ۲۵ هزار و ۹۵۲ کلاس درس مشغول تعلیم وتربیت ۵۵۳ هزار و ۲۵۰ دانشآموز هستند.
نظر شما