موسپیدان انقلاب صف کشیده در سحرگاه انتخاب

تهران- ایرنا- بیش از ٢٠٠ شهروند تهرانی از ساعات اولیه امروز/جمعه/ و پیش از شروع روند رای گیری، در پشت در مسجدالجواد صف کشیدند و نکته جالب در این بین، حضور موسپیدانی است که به گفته خودشان در ۴۲ سال گذشته، پای ثابت همه ی رای گیری ها بوده اند.

پیرزن ٨٠ ساله ارمنی نخستین شخصی است که از ساعت ٦ صبح برای دادن رای به مسجدالجواد آمده است و به ایرنا می گوید: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی انتخابات شرکت کرده ام تا بتوانم در سرنوشت کشور دخیل باشم.

او ادامه می دهد: این مملکت ماست و همه ما از شیعه و سنی تا ارمنی و کلیمی همه ایرانی هستیم و باید برای سرنوشت کشور و خودمان تصمیم گیری کنیم.

«فاطمه حسینی» نیز زنی ۵۰ ساله است که در آخر صف اخذ رای جلوی در مسجد الجواد ایستاده است؛ او می گوید: به عنوان یک فرد مسلمان وظیفه شرعی خود می دانم در انتخابات شرکت کنم چراکه این انقلاب ثمره خون شهداست و ما نیز نباید به راحتی صحنه را ترک کنیم.

موسپیدان انقلاب صف کشیده در سحرگاه انتخاب

این شهروند ادامه می دهد: وقتی در قرآن به این مطلب اشاره می شود سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر به دست آنها، پس ما نیز باید سرنوشت خود را به دست خودمان رقم بزنیم.

«حسین گزوانی» پیرمرد ۹۶ ساله ای است که پاهایش توان ایستادن در صف را ندارد، از صف خارج می شود و روی یکی از صندلی های گوشه حیاط مسجد می نشیند؛ او می گوید که وظیفه همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم. من هم تاکنون در تمامی انتخابات شرکت کرده ام و از فرزندان و نوه هایم نیز خواسته ام در انتخابات شرکت کنند.

همچنین «سالمی» پیرمرد ۷۴ ساله ای است که می گوید: من مدیر مسئول یک مجله هنری هستم و معتقدم انتخابات حقی است بر گردن همه؛ چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد.

او می افزاید: پای صندوق انتخابات؛ اصل رای، آری به نظام است و بقیه مهم نیست.

تمامی حاضران در حیاط مسجدالجواد تهران برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بر صورت خود ماسک زده اند و در صف طویل برای شرکت در انتخابات ایستاده اند و در این بین پچ پچ ها بالا گرفته که به چه کسی رای می دهی؟

یکی می گوید فلان نامزد و دیگری می گوید آن یکی. رای گیری احتمالا تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت و از این صحنه ها در طول روز بارها رخ خواهد داد.

موسپیدان انقلاب صف کشیده در سحرگاه انتخاب

خبرنگاران خارجی از «فرانس ۲۴» و «اروپا وان» هم در گوشه ای از حیاط مسجد الجواد برای تهیه گزارشی از این شور و شعور مردم تهران حاضر هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) از ساعت ۷ امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha