۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84372055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه بهبهان: رفع مشکلات کشور منوط به حضور در انتخابات است

اهواز-ایرنا- امام جمعه بهبهان گفت: مردم اگر خواهان برطرف شدن مشکلات درکشور هستند باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید قدرت اله ناصری جمعه در شعبه اخذ رای امام زاده حیدر شهرستان بهبهان در جمع خبرنگاران بیان کرد: راه برطرف کردن مشکلات کشور حضور نیافتن در انتخابات نیست ، باید با رای و انتخاب خود برای آینده کشور اثرگذار باشیم.

وی گفت: دشمنان در طول تاریخ دشمنی خود را به امت اسلامی ایران نشان داده اند، اگر می خواهیم دشمنان خوشحال نشوند مردم باید با حضوری پر شور در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه بهبهان ادامه داد: برای ادای احترام به خون شهدا به ویژه شهید قاسم سلیمانی باید در پای صندوق های رای حضور یابند.

حجت الاسلام  ناصری افزود: رهبری و علما مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرده اند و انتظار می رود که مردم دعوت رهبر معظم انقلاب را برای حضور فعال در انتخابات لبیک گفته و با حضور خود دشمنان را از اهداف شوم خود مایوس کنند.

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر  ازجمله ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر رای  اولی در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

ستاد انتخابات کشور، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی  را برای رای دهندگان ضروری اعلام کرده و از آنها درخواست کرده است که هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات خوزستان، تمام شعب اخذ رای دارای تهویه بوده و ضدعفونی شده اند و نکات بهداشتی متناسب با شرایط کرونایی در آنها رعایت شده است. 

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

حدود یک صد هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در خوزستان انجام می‌دهند.

همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha