۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲
کد خبر: 84372232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا به دلیل گرمای شدید

تهران- ایرنا- نشریه نیوزویک از اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا از سوی فرماندار این ایالت به دلیل موج گرمای شدید و تقاضا از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا دیروز پنجشنبه به دلیل آنچه "موج گرمای چشمگیر" خواند، در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد.

وضعیت اضطراری که انتظار می رود تا پایان روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) به طول انجامد، مردم کالیفرنیا را به اقدام برای "کاهش فشار بر زیرساخت های انرژی" فرا می خواند.

اپراتور مستقل سیستم کالیفرنیا (CAISO) هم ضمن هشدار در روز پنجشنبه، خواستار صرفه جویی داوطلبانه برق با هدف "کاهش فشار بر تأمین انرژی" در این ایالت شد.  

بحران برق در این پرجمعیت ترین ایالت آمریکا نخستین بار نیست که خبرساز می شود. پیش از این هم گمانه زنی ها مبنی بر تعطیلی نیروگاه اصلی کالیفرنیا به دلیل خشکسالی بسیار خبرساز شده بود. گفته می شود کاهش سطح آب رودخانه "اوروویل" که اکنون به دلیل بارش کم به کمتر از ۶۴۰ فوت رسیده، احتمالا و برای نخستین بار مقامات این ایالت را مجبور به تعطیلی نیروگاه اصلی دولتی کالیفرنیا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha