متکی: انتخابات یادگار امام راحل است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه دولت گذشته (احمدی نژاد) با حضور در شعبه انتخابیه مسجد لرزاده، انتخابات را یادگار امام (ره) دانست و گفت: انتخابات مظهر دموکراسی و تبلور مردم سالاری است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، ‌منوچهر متکی روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای در مسجد شهدای لرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات فرصتی است تا مردم اجازه دهند آنچه را در حکمرانی و کشورداری دارند، مدتی بر آنها حکومت کرده تا آن را مورد ارزیابی قرار دهند و اگر تجدیدنظری بخواهند، بکنند با استفاده از فرصت انتخابات این تجدیدنظر را به عمل بیاورند.

وی ادامه داد: اگر از حکمرانانشان و دولتشان رضایت ندارند و کار دولتشان را مطلوب و برآورنده نیازهایشان نمی بینند، به شعارهای کسانی که وارد میدان شدند و کارنامه و پیشینه آنها، زندگی و عملکردشان نشان دهنده این هست که این ها اهل تغییر و تحول اند، به آنها رای دهند.

متکی افزود: انتخابات یادگار امام ماست مردم ما قبل از انقلاب حقی برای تعیین سرنوشت خود نداشتند. شکل ظاهری انتخابات بود اما انتخاب شونده ها قبلا به تایید شاه می رسیدند و همان ها باید از صندوق درمی‌آمدند.

وی گفت: امام این حق را به ملت ایران برگرداند؛ بنابراین شرکت در انتخابات یعنی قدردانی از میراث امام، ادای دین و همراهی با ملت و ملت باید حاکم بر سرنوشت خود باشد. خوشبختانه مردم ما در ۴۲ سال گذشته هرجا که لازم بود امتحانی بدهند، امتحان خود را خوب پس دادند، به رغم اینکه در مقاطعی از مسوولان خود دلگیر بودند، مشکلاتشان را حل شده و مسوولانشان را صادق نمی دیدند.

متکی ادامه داد: حتی گاهی که مسوولان برخلاف گفته امام که فرموده بودند مردم باید ولی نعمت مسوولان باشند، توجه به حرف مردم نمی کردند اما مردم به اعتبار امام، شهدا و حاج قاسم سلیمانی در انتخابات شرکت می کرده و می کنند. امسال نیز در برهه‌ای حساس وارد میدان شدیم تا سرنوشتمان را رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.  

بر اساس اعلام ستاد اجرایی انتخابات از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha