تاکید مراجع عظام تقلید برحضور حداکثری مردم درانتخابات

قم- ایرنا- مراجع عظام تقلید روز جمعه پس از انداختن آرای خود به صندوق‌های سیار شهر قم، برحضور حداکثری آحاد مردم ایران در انتخابات و همچنین انتخاب آگاهانه تاکید کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پس از انداختن آرای خود به صندوق سیار شماره ۱۶۳ در شهر قم در جمع خبرنگاران‌، گفت: مردم با حضور در انتخابات، موجبات شکست توطئه دشمنان علیه کشور و ملت را فراهم آورند.

این مرجع تقلید افزود: مردم با حضور پرشور در انتخابات، قدرت و توانمندی ملت ایران را به منصه ظهور رسانده و موجبات شکست توطئه دشمنان علیه کشور و ملت را فراهم آورند.

وی اضافه کرد: مردم با هر سلیقه‌ای در انتخابات شرکت کنند تا این انتخابات نیز هر چه پرشورتر برگزار شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مردم باید به‌دور از سلایق و جناح‌بندی به افراد اصلح رای دهند.

شرکت در انتخابات شرعا و عقلا بر همه لازم است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز پس از به صندوق انداختن رای خود،‌ در جمع خبرنگاران، ضمن دعوت همه آحاد مردم به حضور گسترده در انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات شرعا و عقلا بر همه لازم است.

وی افزود:‌ حضور در انتخابات از نظر عقلی به این دلیل اهمیت دارد که انتخابات با سرنوشت همه قشرهای جامعه مربوط می‌شود.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) حفظ نظام را اوجب واجبات دانسته‌اند، ادامه داد: به همین دلیل حضور در انتخابات از نظر شرعی نیز لازم است که حفظ نظام از هر واجبی مهم‌تر می‌باشد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی افزود: همه مردم، پیرو جوان و زن و مردم و همه با هم باید در صحنه حاضر باشیم و در انتخابات شرکت کنیم.

مشارکت مردم در انتخابات یکی از پایه‌های حفظ نظام است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز پس از انداختن آرای خود به صندوق سیار شماره ۱۶۲ در شهر قم در جمع خبرنگاران‌، با بیان این‌که نظام ما، نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حفظ نظام اسلامی پایه‌هایی دارد که یکی از پایه‌ها، مشارکت مردم در انتخابات است.

این مرجع تقلید افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای،  حاکی از علاقه‌مندی به نظام و پایداری نظام است.

وی ادامه داد: مصالح ایجاب می‌کند کسانی که علاقه‌مند هستند و نظم مملکت را خواهان هستند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر ۲ پایه مصالح کشور و حفظ نظام اسلامی، ابراز امیدواری کرد: همه مردم و علاقه‌مند به نظام با حضور در پای صندوق‌های رای، در انتخابات شرکت کنند.

مردم به‌صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز پس از انداختن آرای خود به صندوق سیار شماره ۱۶۳ در شهر قم در جمع خبرنگاران‌، با دعوت از مردم برای حضور گسترده در انتخابات گفت: مردم در انتخابات شخصی شایسته، مناسب و شخصیت فهمیده‌ای را انتخاب کنند تا سرنوشت مملکت به دست کسانی داده شود که از هر جهت لیاقت داشته باشند.

وی روز با تبریک روز انتخابات افزود: انتظار ما در چنین روزی این است که عزیزان به وظایفشان که همانا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ، شورای شهر و خبرگان است، عمل نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت شرکت باشکوه در انتخابات،‌ اضافه کرد: مردم افرادی را انتخاب کنند که هم خدمتگزار مردم باشند و هم بتواند وظایف دینی‌شان را ادا کنند.

این مرجع تقلید گفت: تقاضای حقیر این است که این روز سرنوشت را به سامان برسانید و آرای‌تان را به صندوق بریزید.

هم‌زمان با سراسر کشور ۷۲۲ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ‌ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز جمعه در قم فعال شد.

از جمعیت بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفری این استان، ۸۴۶ هزار نفر واجد شرایط حضور در انتخابات این استان هستند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر رای اولی می‌باشند.

۶۰۴ شعبه در شهر قم و ۱۱۸ شعبه نیز در شهرستان‌ها و روستاهای تابعه استان دایر است؛ بیش از ۲۲ هزار نفر مسئولیت اجرا، ‌حراست و تامین امنیت این انتخابات در استان را به عهده دارند.

اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت ۷ صبح آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha