بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های ترکیه

ایرنا، آنکارا- برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده ای داشت.

رسانه های ترکیه در سطح وسیع به انعکاس ابار مربوط به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی پرداختند و به طور عمده در اخبار مرتبط با انتخابات کشورمان عبارت "سرنوشت ساز" را به کار برده اند.

شبکه های خبری ان تی وی و سی ان ان ترک در بخش های خبری خود اخبار این انتخابات را با عبارت انتخابات سرنوشت ساز در ایران به اطلاع مخاطبین خود رسانده اند.

خبرگزاری آناتولی که خبرگزاری رسمی ترکیه بشمار می رود، از صبح امروز و بعد از شروع رای گیری به رغم فاصله یک ساعت و نیمه بین ترکیه و ایران در مرحله نخست در یک گزارش بلند شروع انتخابات را خبر داد .

این خبرگزاری پس از آن اخبار مرتبط با حضور رهبر معظم انقلاب در کنار صندوق رای را مخابره کرد و سپس رای دادن رییس جمهور و هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری را به اطلاع مخاطبین خود رساند. این خبرگزاری همچنین عکس های مرتبط با رای دادن نامزدهای ریاست جمهوری و مسوولین بلندپایه کشورمان را نیز به اطلاع مخاطبان خود رساند.

بسیاری از شبکه های خبری و اینترنتی ترکیه به نقل از خبرگزاری آناتولی اخبار خود در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ایران را منتشر کرده اند.

شبکه تلویزیون دولتی ترکیه ( تی آر تی) در خبری در زمینه انتخابات کشورمان با تیتر " مردم ایران به پای صندوق های رای رفتند" نوشت: مردم ایران برای انتخاب رییس جمهور جدید از صبح امروز به پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش تی آر تی در ایران ۵۹ میلیون نفر جایز شرایط رای دادن هستند و از هفت نامزدی که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود، سه نفر از انتخابات کناره گیری کردند.

پایگاه اینترنتی "حریت" با تیتر " ایران رییس جمهور خود را انتخاب می کند" نوشت: چهار نامزد ریاست جمهور امروز در رقابت با یکدیگر هستند.

حریت با اشاره به اینکه نتایج اولیه انتخابات از بعد از نیمه شب اعلام خواهد شد افزود: پیش بینی می شود نتیجه قطعی انتخابات تا ظهر فردا اعلام شود.

قریب به تمامی پایگاههای اینترنتی خبری ترکیه با مضامین مشابه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را بازتاب داده اند.

لازم به ذکر است رای گیری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در هفت صندوق در شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر، ارضروم، ترابوزان، آنتالیا انجام می گیرد.

رای گیری از ساعت هشت صبح شروع شده است و تا ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha