استقبال گسترده ایرانیان مقیم روسیه از انتخابات ریاست جمهوری

مسکو - ایرنا - چهار حوزه اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مسکو؛ آستاراخان، کازان و سنت پترزبوگ روسیه شاهد، حضور پرشور ایرانیان مقیم پایتخت روسیه برای رای دهی است.

به گزارش ایرنا از مسکو،  شعبه اخذ رای واقع در مجتمع آموزشی پیام امام (ره) واقع در خیابان نواتروف شهر مسکو شاهد حضور  رأی دهندگان برای ریختن آرا خود به صندوق‌های اخذ رأی است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: به رغم اینکه جمعیت زیادی از ایرانیان ساکن روسیه شامل تجار و دانشجویان به خاطر شیوع کرونا به ایران برگشتند و الان جمعیت بسیار کمی از هموطنان در این کشور باقی مانده است، ولی حضور رای دهندگان  به نسبت جمعیت ایرانی حاضر برای رای دهی بسیار خوب و پرشور است.

وی گفت: کار رای گیری همزمان در شهرهای سنت پترزبورگ، کازان و آستراخان برای ایرانیان مقیم این شهرها در حال انجام است و بر اساس اطلاعات کسب شده مراکز اخذ رأی در شهرهای استارخان، کازان و سنت پترزبورگ نیز شاهد حضور  رأی دهندگان برای ریختن آرا خود به صندوق‌های اخذ رأی هستند.

 وی گفت بخ رغم تلاش های برخی قدرت های غربی برای مشارکت کمتر مردم در انتخابات، مردم ایران مستقل تصمیم می گیرند و با حضور در عرصه انتخابات اجازه دخالت بیگانگان در سرنوشت خود را نمی دهند.

وی گفت: حضور ایرانیان خارج از کشور در انتخابات به معنای آن است که پشتیبان نظام، کشور و استقلال و آزادی در داخل کشور خود هستند.

جلالی با قدردانی از همکاری بسیار خوب وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه و پلیس این کشور در مسکو  با سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین سرکنسولگری های ایران در کازان،  سنت پترزبورگ  و آستاراخان برای فراهم شدن شرایط انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلای هموطنان به کرونا اندیشیده شده و  تمام پروتکل های بهداشتی برای حضور ایرانیان و  رسانه های جمعی رعایت شده است.

همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور با تلاش وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، فرایند این انتخابات برای شرکت ایرانیان مقیم روسیه ساعت ۸ امروز جمعه ۲۸ خرداد به وقت مسکو ( ۹:۳۰ به وقت ایران) در چهار شهر این کشور آغاز شد.

به  گزارش ایرنا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و میان دوره ای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی  ساعت ۷ صبح امروز ۲۸ خرداد در سراسر ایران آغاز شد.

انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و فرایند انتخابات تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.
به گفته معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha