سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

تهران - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزاری انتخابات در ایران را زیباترین تصویر حاکمیت مردم توصیف کرد و گفت که انتخابات امروز ریاست جمهوری، آینده کشور را برای چهارسال آینده ترسیم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "محمد ایرانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در سخنان امروز خود همزمان با آغاز برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: برگزاری انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری از مهمترین دستاوردهایی است که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به آن افتخار می کند و زیباترین تصویر از حاکمیت مردم را ارایه می کند و این همان اصلی است که امام خمینی (ره) پایه ریزی کردند.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

سفیر ایران افزود: برگزاری ۳۹ دوره انتخابات و همه پرسی در طول چهار دهه گذشته تاکید می کند که ملت منبع قدرت است و رای ملت رکن اساسی در کشور است.

ایرانی گفت: من اطمینان دارم که مشارکت گسترده مردمی به تسریع در لغو تحریم های کنونی علیه کشور و شکستن جنگ اقتصادی منجر خواهد شد.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

وی تصریح کرد: فرایند دموکراتیک امروز آینده کشور را برای چهار سال آینده ترسیم و در تقویت امنیت و ثبات منطقه سهیم خواهد بود.

سفیر ایران گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار برد تا انتخابات در فضایی سالم و عادلانه برگزار شود و بر پایبندی کامل به التزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید شد.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

وی خاطرنشان کرد: رای گیری در خارج از ایران در ۱۳۳ سفارت یا نمایندگی ایران با ۲۳۴ دفتر اخذ رای انجام می شود و شمار شرکت کنندگان در خارج از کشور حدود ۵ میلیون و سیصد هزار نفر برآورد می شود.

ایرانی گفت: امروز شاهد حضور ایرانیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت و اشتیاق آنها برای رای دادن و مشارکت در این عروسی ملی با وجود گرد و غبار و گرمای شدید هوا هستید.

سفیر ایران در کویت: انتخابات زیباترین تصویر حاکمیت مردم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: من به خاطر تسهیلات ارایه شده از جانب وزارت خارجه و مراجع مسئول در وزارت کشور، نیروهای امنیتی و وزارت بهداشت کویت جهت تلاش های خود به منظور برگزاری این مناسبت به بهترین شکل تشکر و قدردانی می کنم.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha