حضور ایرانیان مقیم تونس در انتخابات ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - ایرانیان مقیم تونس روز جمعه ۲۸ خرداد ماه و همزمان با مردم ایران و شماری از کشورهای جهان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت این تونس آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری همزمان با ایران در ۱۳۴ کشور جهان با استقرار ۲۳۴ صندوق اخذ رای در ۵ قاره جهان در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام وی در ۳ کشور کانادا (عدم موافقت دولت آن کشور)، یمن (محاصره) و سنگاپور (کرونا) صندوق رای برای انتخابات وجود ندارد.

حضور ایرانیان مقیم تونس در انتخابات ریاست جمهوری

شماری از ایرانیان حاضر در انتخابات ریاست جمهوری در تونس از رای اولی ها بوده‌اند.

علاوه بر خانواده‌های اعضای هیات دیپلماتیک سفارت جمهوری اسلامی ایران ، نهادها و ارگان های ایرانی مستقر در تونس شماری از شهروندان ایرانی نیز در این کشور اقامت دارند.

حضور ایرانیان مقیم تونس در انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز در ارتباط با اهمیت برگزاری انتخابات تاکید کرد، حضور پرشور مردم در انتخابات زمینه ساز افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان می شود.

وی افزود، ایران قوی با حضور مردم در انتخابات تحلیل و ترجمه می شود و هر چقدر این حضور پررنگ تر و باشکوه تر باشد موجب می شود تا اقتدار کشور نیز بیشتر شود.

سفیر ایران در تونس تصریح کرد: افزایش مشارکت بیش از پیش مردم در انتخابات همچنین می تواند موجب بروز و ظهور ایران قوی در صحنه بین المللی شده و آثار مثبت و درخشانی در پیشبرد سیاست های جمهوری اسلام ایران در صحنه منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha