تعرفه مورد نیاز برخی شعب در خراسان جنوبی تامین شد

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در برخی شعب رای‌گیری استان به ویژه در مناطق روستایی با توجه به حضور گسترده مردم بخش زیادی از تعرفه‌ها استفاده و برخی تمام شد که اقدام به تامین تعرفه کردیم.

"ناصر خوش خبر" روز جمعه در نشست خبری افزود: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، به لحاظ تامین تعرفه مورد نیاز شعب هیچ مشکلی نداریم. 

وی بیان کرد: در چند شعبه ۹۰ درصد تعرفه‌ها و در هشت شعبه نیز همه تعرفه‌ها مصرف شد که بیشتر در جامعه روستایی شهرستان‌های بیرجند و سربیشه بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع تاکنون هزار و ۱۰ شعبه تا مرز ۷۰ درصد و برخی از ۷۹ درصد به بالا تعرفه را مصرف کرده‌اند که نشانه مشارکت بالای مردم استان است.

وی گفت: با توجه به میزان استفاده تعرفه‌ها و بازدیدهایی که صورت گرفته حضور مردم از صبح امروز خیلی خوب و با نشاط بوده است و طبق پیش‌بینی‌ها ۷۰ درصد مشارکت برای خراسان جنوبی تعیین شده که امیدواریم محقق شود.

‌خوش خبر تصریح کرد: اکنون از حیث تعرفه هیچ مشکلی در استان نداریم و تعرفه به اندازه کافی در اختیار همه شعب قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر پیش بینی شده است و مردم نباید نگران تعرفه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است تا مشکلی برای تعرفه در شعبه‌ها وجود نداشته باشد.

وی گفت: ۷۸۴ هزار تعرفه نیز برای انتخابات شوراها در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته که براساس سامانه جامع انتخابات توزیع شده است.

خوش خبر افزود: به گروه‌های کاری تاکید شده که همه شهرستان‌ها را رصد کنند تا کم و کاستی وجود نداشته باشد.

وی درباره کمبود کارت‌های الکترونیک رای در بیرجند اظهار داشت: براساس بلوک‌بندی در برخی شعب پنج کارت و برخی شعب ۶ کارت توزیع شد و از نمایندگان فرماندار خواسته شد در صورت نیاز موارد را اعلام کنند تا کارت ذخیره در اختیارشان قرار بگیرد.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: مردم ماسک و خودکار شخصی را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: تا الان حضور مردم چشمگیر بوده به خصوص رای اولی‌ها که به صفوف نشاط خاصی بخشیده و این طراوت و شادابی بیانگر احساس مسوولیت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است که برگرفته از روحیه مردم خراسان جنوبی است.

خوش خبر گفت: امروز نگاه به انتخابات در داخل و خارج از کشور، خاص است و آنچه اتفاق می‌افتد سرنوشت چهار سال را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در رابطه با حضور رای‌دهندگان از حیث جمعیت بیانگر این است که زنان و مردان به صورت برابر در صفوف کنار هم دغدغه‌مند انتخابات را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: تمامی شهرهای ما به غیر از یک شهر حائز تشکیل شوراهای دوره ششم شدند و ۴۷۱ نفر در انتخابات شوراهای شهر رقابت می‌کنند تا ۱۵۴ کرسی اصلی را تصاحب کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات شوراهای روستا نیز در ۸۹۸ روستا از ۹۱۸ روستای واجد شرایط استان برگزار می‌شود و در رابطه با شورای روستایی ۲۰ روستا به حد نصاب نرسید که برگرفته از تایید صلاحیت و انصراف‌ها بود و باز هم نسبت به دوره‌های گذشته وضعیت بهتری داریم.

وی اظهار داشت: در رابطه با ساعت‌های پیش‌رو تاکید داشته‌ایم که مردم هرچه زودتر حضور یابند چراکه در برخی شعب به دلیل شلوغی مجبور به استقرار شعب سیار شدیم.

خوش خبر گفت: در همه شهرستان‌ها شعب سیار خاص بیماران کووید ۱۹ پیش‌بینی شده و اعضای شعب آموزش دیده و از همکاران دانشگاه علوم ‌پزشکی و هلال احمر هستند که با استفاده از لوازم حفاظت فردی این فرایند را در ۱۱ شهرستان استان دنبال می‌کنند.

وی افزود: شعبه مخصوص بیماران کرونایی هم ‌ظهر امروز در پارک خانواده بیرجند مستقر شد.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند و همراهی لازم را با ناظران بهداشتی در شعب اخذ رای داشته باشند.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی به واسطه مدیریت نمایندگان فرمانداران و ناظران بهداشتی رعایت شده تا مردم با اطمینان خاطر در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ما کد نظارتی بود و توصیه شد در شعبه‌هایی که شلوغ است مردم برای رعایت پروتکل‌ها به شعب دیگر مراجعه کنند.

خوش خبر افزود: در شهر بیرجند ۱۱۵ شعبه شهری در نظر گرفته شده که پنج شعبه سیار است و انتخابات شورای شهر در این شعب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود یک شعبه هم مخصوص بیماران کرونایی است و تلاش شده به خاطر پروتکل‌های بهداشتی از تراکم جمعیت جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: انسجام خوبی بین جامعه اطلاعاتی وجود داشته و از ماه‌های قبل طرح جامع امنیت انتخابات دنبال شده که براساس شرایط استان و نوع تهدیدات در فضای حقیقی ‌و ‌مجازی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص مرز از کنش‌گران مرز با ظرفیت بالا استفاده کردیم و تا این لحظه هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم که جای تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی دارد.

وی افزود: در مجموع ۲۳۰ شعبه در شهرستان بیرجند داریم که هر شعبه دستگاه تشخیص هویت دارد و چند دستگاه پشتیبان را هم مد نظر قرار دادیم که جایگزینی دستگاه و رای‌گیری به صورت آفلاین مورد توجه گرفته که مردم معطل نشوند.

خوش خبر گفت: در زمینه دستگاه‌های الکترونیک در شهر بیرجند چند مورد را تعویض کردیم اما در روند رای‌گیری مشکلی ایجاد نشده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، امروز (جمعه) ۲۸ خرداد در حال برگزاری است.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت هفت صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha