دو وزیر در کمیسیون‌های مجلس حاضر خواهند شد

تهران - ایرنا- وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی در هفته پیش رو به ترتیب مهمان کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست‌های علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری و در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

در این هفته کمیسیون‌های مجلس نشست‌های تخصصی خود را با حضور برخی از مسوولان برگزار خواهند کرد.

طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

بررسی کلیات طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت و رای‌گیری در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در خصوص چرایی تاخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و نیز بررسی لایحه اصلاح ماده (۱) قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار روز دوشبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

همچنین نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی به منظور بررسی گزارش اقدامات و عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در حوزه ماموریت‌های مرتبط با امنیت اقتصادی کشور و بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی برای ضرورت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و علت تعطیلی کارخانه آزمایش مرودشت دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس است.

طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در کمیسیون ویژه جهش تولید بررسی می‌شود

نمایندگان کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید روز دوشنبه و از ساعت ۱۶ تا۱۸ بررسی طرح تسهیل صدوربرخی مجوزهای کسب و کار را با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست، اتاق ایران، اتاق اصناف، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهند کرد.

همچنین روز سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ کمیته این کمیسیون بررسی «طرح جهش تولید دانش بنیان» را با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند.

 اول تیرماه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون انرژی برگزار می‌شود

اعضای کمیسیون انرژی نیز روز دوشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ «لایحه واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب» و «درخواست تعدادی از  نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران» را بررسی خواهند کرد.

همچنین نمایندگان این کمیسیون روز سه‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ انتخابات هیات رئیسه کمیسیون انرژی (اجلاسیه دوم) را برگزار می‌کنند.

 بررسی مشکلات کشاورزی با حضور مدیران وزارت اطلاعات

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در نشست مشترک روز دوشنبه۳۱ خردادماه با معاونین و مدیران وزارت اطلاعات مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی کشور را بررسی می‌کنند.

بررسی وضعیت فعالیت پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی و وضعیت تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ در کشور در دستور کار نشست روز سه‌شنبه اول تیرماه این کمیسیون است.

وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران می‌رود

روز دوشنبه ۳۱ خردادماه وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون حاضر می‌شود. همچنین ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها دستور کار دیگر کمیسیون عمران است.

بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص آب و فاضلاب خوزستان در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس، درخواست‌های جلیل مختار نماینده مردم آبادان، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار به ترتیب در خصوص تخلفات اراضی شهری در منطقه آزاد اروند، شهرداری همدان و بحران استان سمنان بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس  روز سه شنبه در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

اول تیرماه هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن انتخاب می‌شوند

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ۳۱ خرداد ماه  به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، طرح اصلاح ماده ۲۴ قانون معادن مصوب سال ۱۳۷۷، طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۶ قانون اصلاح معادن مصوب ۱۳۹۰ و طرح اصلاح مواد ۹ و ۱۵ قانون معادن با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، دیوان محاسبات کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق ایران می پردازد.

انتخابات هیات رییسه  این کمیسیون نیز اول تیر ماه برگزار می‌شود

بررسی طرح یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی دیگر دستورکار روز سه‌شنبه  کمیسیون صنایع و معادن است.

انتخاب اعضای هیات تحقیق از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری دردستور کار کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشستی ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات، اعضای هیات رئیسه کمیسیون را برای اجلاسیه دوم دور یازدهم انتخاب خواهند کرد و در ادامه جلسه، لوایح ارجاعی به کمیته روابط خارجی از جمله لایحه تصویب مقاوله نامه آمارهای کار ۱۹۸۵، تصویب اصلاح اساسنامه سازمان بین المللی کار و عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان را بررسی و تعیین تکلیف می کند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هفته جاری، اعضای هیات تحقیق و تفحص درباره عملکرد مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را مشخص و در ادامه نشست خود طرح‌های ارجاعی به کمیته دفاعی از جمله طرح قانون بسیج سازندگی و تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی را بررسی می کنند.

کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در روز دوشنبه هفته جاری به بررسی طرح قانون بسیج سازندگی و تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی می پردازد.

بررسی اصلاح ماده ۴۱ قانون آیین نامه داخلی در کمیسیون آیین نامه داخلی

دو طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس با حضور یکی از طراحان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات رسیدگی می شود و هیات رئیسه کمیسیون برای اولویت گذاری طرح‌های واصله و تصمیم‌گیری درباره آنها جلسه خواهد داشت.

همچنین در روز چهارشنبه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون آیین نامه داخلی مجلس با حضور طراحان، کارشناسان مرکز پژوهش ها رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به ماده ۷۲ آیین نامه داخلی مجلس با حضور طراحان و کارشناسان مرکز پژوهش ها در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ می‌رود

نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ در روز دوشنبه نشستی با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متخصیصن حوزه تولید واکسن درباره مسائل مرتبط با کرونا برگزار خواهند کرد.

روز سه شنبه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان سایر دستگاه های ذی ربط جلسه ای برگزار خواهد شد.

بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی

ادامه بررسی طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات امنیتی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه، انتخاب تعداد ۲ نفر از نمایندگان کمیسیون به منظور عضویت در لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در دستورکار نشست‌های این هفته کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

حمایت از ورزش و ورزشکاران در دستور کار کمیسیون فرهنگی

برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه دوم و بررسی حمایت از ورزش و ورزشکاران درکمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی است.

ادامه رسیدگی به لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رسیدگی به لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار روزهای دوشنبه و سه شنبه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس است.

حمایت مالی از افشاگران در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود

 بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کارگروه حقوق جزا و جرم شناسی در روز یکشنبه، ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در روز دوشنبه و بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور در روز سه شنبه در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha