تشدید کنترل مسیرهای ترانزیتی برای شناسایی قاچاق سوخت ضروری است

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآوردههای نفتی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تشدید کنترل و پایش مسیرهای ارتباطی و ترانزیت محور برای شناسایی و توقیف محموله های سوخت قاچاق ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمودرضا افشاریان روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: قاچاق سوخت اتلاف سرمایه های ملی را در پی دارد بنابراین باید همه تلاش خود را به منظور پیشگیری از آن به کار گرفت.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در پی اجرای برنامه هایی است که قاچاق سوخت در مناطق مرزی را به شدت کاهش می دهد که طرح رزاق از جمله آنهاست که منجر به فروش قانونی و سازماندهی شده سوخت و درآمدزایی برای مرزنشینان می شود و فعلا در مرحله ارزیابی این طرح هستیم.

این مسوول همچنین گفت: شیوع کرونا موجب کاهش قابل توجه قاچاق سوخت شده اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این روند با از بین رفتن این ویروس نیز ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت موجب اتلاف سرمایه های ملی می شود، اظهار داشت: تشدید مقابله با قاچاق سوخت می توان صرفه جویی قابل توجهی را برای کشور به همراه داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر هماهنگی بین استان ها برای مقابله جدی تر با قاچاق سوخت، گفت: تشدید کنترل مرزها و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها با یکدیگر به کاهش هرچه بیشتر قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی منجر می شود که در دستور کار قرار دارد.

افشاریان با بیان اینکه قزوین شاهراه ارتباطی کشور است و از نقش ترانزیتی مهمی برخوردار است،افزود: فعالیت ستاد مقابله با قاچاق این استان در رهگیری و شناسایی محموله های قاچاق سوخت می تواند نقش مهمی در پیشگیری از قاچاق و شناسایی قاچاقچیان داشته باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha