۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84378670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلاروس، تحریم‌های جدید غرب را بیهوده دانست

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 84378670
بلاروس، تحریم‌های جدید غرب را بیهوده دانست

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه بلاروس در بیانیه ای اعلام کرد که کشورهای غربی از تحریم های جدید در مورد بلاروس نتیجه مطلوب برای خود نمی گیرند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه بلاروس روز سه شنبه در بیانیه خود با محکوم کردن تحریم های جدید آمریکا در راس اردوگاه غرب علیه بلاروس اعلام کرد که تحریم های کشورهای غربی، تاثیر مورد انتظار آنها را نخواهد داشت.   

 آمریکا هماهنگ با متحدان اروپایی خود روز دوشنبه علیه دهها مقام و نهاد بلاروس تحریم های هدفمند مالی و محدودیت های روادید اعمال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس گفته شده است: دولت بلاروس از توانایی برای دفاع از اتباع و مراکز اقتصادی خود برخوردار است و تحریم ها و محدودیت های اعمال شده تاثیر مطلوب برای سفارش دهندگان این اقدامات را نخواهد داشت.  

 وزارت خارجه بلاروس می گوید: تدابیری که مینسک در پاسخ به تحریم های غرب اعمال می کند بر اتباع و شرکت های غربی تاثیر منفی خواهد گذاشت.  

 در بخش دیگر بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا، هدفمندانه چرخه تحریم ها را به حرکت در می آورد و خروج از این وضعیت برای همه طرف ها دشوارتر می شود.  

به گزارش ایرنا  وزارت خزانه داری آمریکا دیروز در بیانیه ای اعلام کرد  دارایی‌های احتمالی ۱۶ شخص و پنج نهاد بلاروس را مسدود کرده و از دسترسی این اشخاص و نهادها به نظام مالی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

براساس این بیانیه، سخنگوی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری، رئیس مجلس اعلی پارلمان و رئیس دستگاه‌های اطلاعاتی بلاروس در زمره این افراد هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ورود ۴۶ مقام بلاروس را به آمریکا ممنوع کرده است که در مجموع ۱۵۵ نفر از مقامات بلاروس با محدودیت روادید آمریکا روبرو هستند.

بلاروس دو هفته پیش "جفری جوک"  کاردار موقت سفارت آمریکا را در این کشور به وزارت خارجه کشورش احضار کرد.

آناتولی گلاز سخنگوی وزارت خارجه بلاروس گفته بود: بلاروس به عنوان کشور مستقل نمی تواند این اقدام غیردوستانه آمریکا را نادیده بگیرد.  

آمریکا به پیروی از سیاست اتحادیه اروپا اقدام به تحریم شماری از مسئولان و شرکت‌های دولتی بلاروس به دلیل فرود اجباری یک هواپیمای مسافربری و دستگیری یک منتقد سیاسی کرده است.

بلاروس نیز در پاسخ به تحریم های آمریکا، شمار کارکنان سفارت این کشور در مینسک را کاهش و مراحل صدور روادید برای کارکنان این مرکز دیپلماتیک را سخت تر و فعالیت متخصصان آمریکایی را محدود کرده است.

غرب و آمریکا در بازه زمانی بیش از ۱۵ سال، بطور متناوب بلاروس را تحریم می کنند و در مواردی مانند دو سال پیش با بهبودی نسبی روابط مینسک و پایتخت های غربی، بخشی از تحریم ها لغو شد اما با فرود اجباری هواپیمای رایان ایر در مینسک در ماه گذشته و دستگیری دو نفر از مسافران هواپیما ازجمله رومن پروتاسویچ از مخالفان دولت بلاروس، روابط این کشور و غرب پرتنش شد و تحریم های جدیدی در مورد ان وضع کردند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha