۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84378960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چغندرقند بهاره در سطح ۱۰۳ هزار هکتار کشت شد

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84378960
چغندرقند بهاره در سطح ۱۰۳ هزار هکتار کشت شد

بجنورد- ایرنا- مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سطح ۱۰۳ هزار هکتار از اراضی کشور چغندرقند بهاره کشت شد که پیش بینی می شود نزدیک به ۶ میلیون تن محصول از این اراضی برداشت شود.

پیمان حصادی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشت بهاره چغندرقند هدف افزایش سطح زیرکشت نیست بلکه افزایش راندمان تولید در واحد سطح این محصول است.

وی میانگین برداشت محصول پارسال چغندرقند بهاره در هر هکتار را حدود ۵۱ تن و کشت پاییزه را نیز ۵۸ تن دانست و گفت: کشت این محصول به عنوان یک محصول مناسب برای تناوب گیاهی ضروری است و زنجیره تولید قند از چغندر قند هم موجب اشتغالزایی زیادی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کشت پاییزه چغندرقند هم اکنون رونق گرفته است که پیش بینی می شود از اراضی زیر کشت این محصول تا پایان فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی اراضی زیر کشت چغندرقند پاییزه را ۲۷ هزار هکتار دانست و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون تن  محصول از این اراضی برداشت شده است.

مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر چند میزان مصرف آب این محصول در سال های گذشته که به صورت سنتی رایج بود ۱۳ هزار متر مکعب در هر هکتار بود اما روند توسعه آبیاری به شیوه های نوین موجب شده تا این محصول به عنوان یک گیاه آب بر شناخته نشود.

 پیمان حصادی به منظور بازدید از مزارع چغندر قند شیروان به این استان سفر کرده بود.

استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشت چغندرقند کشور، ۱.۵۱ درصد محصول را تولید می کند.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تن چغندر  به قند در شبانه روز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha