۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84378980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام برداشتن در مسیر مبارزه با قاچاق کمک به جریان تولید است

رشت - ایرنا - استاندار و رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به شعار سال ‌با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و ضرورت اهتمام جدی برای تحقق این شعار، گفت: گام برداشتن در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمک به جریان تولید است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع عصر امروز سه‌ شنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات این کمیسیون و اجرای دقیق مصوبات آن اظهار داشت: هماهنگی و انسجام مناسب و تقویت این مهم، در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موثر است ضمن آنکه باید برای پیشگیری از قاچاق، دولت الکترونیک به‌ طور جدی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه سیاست بنیادی و راهبردی اقتصاد مقاومتی، بر تقویت تولید تاکید دارد، اضافه کرد: متناسب با شعار سال با عنوان جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، یکی از موانع مهم تولید، قاچاق است و بر این مبنا هر اندازه بتوانیم در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق موفق باشیم؛ به تولید کمک کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر مسدود سازی هر روزنه ای که موجب قاچاق سوخت می شود، خاطر نشان کرد: لازم است در این باره، از سامانه های مرتبط نیز استفاده شود.

زارع با اشاره به گزارش پلیس امنیت اقتصادی گیلان در این جلسه در تشریح عملکرد سه ماه سال جاری، کاهش ۱۴ درصدی تعداد پرونده ها و در عین حال افزایش ۵۷ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را اقدامی مناسب در راستای برنامه های کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر نقش اثرگذار مردم در پیشگیری از قاچاق بیان داشت: لازم است از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای تولید محتواهای مناسب و البته اقناعی در زمینه جلب همکاری‌های عمومی در مسیر مبارزه با قاچاق، بهره‌گیری اصولی شود.

در این جلسه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گزارشی از عوامل موثر بر قاچاق فرآورده های نفتی و خارج از شبکه و ناظر ستاد گمرکات استان و مدیرکل گمرک انزلی گزارشی از تیم اعزامی کمیسیون به آستارا درباره کالاهای متروکه، قاچاقی ضبطی و رسوب شده ارایه دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha