۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84379380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۲۷۲ داوطلب کنکور در ملایر با هم رقابت می‌کنند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: در کنکور سراسری امسال چهار هزار و ۲۷۲ داوطلب در این شهرستان در رشته‌های هنر، علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، حسین فارسی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان ملایر افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ از تاریخ چهارشنبه ۹ تا ۱۲ تیر به مدت چهار روز در پنج رشته تحصیلی برگزار می شود که تمامی این آزمون ها طبق روال سال های گذشته به صورت متمرکز در دانشگاه ملی ملایر برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: از این تعداد داوطلب در شهرستان ملایر ۳۶۷ نفر در رشته هنر، یک هزار و ۴۷۵ داوطلب در رشته های علوم ریاضی و انسانی، یک هزار و ۹۸۴ داوطلب در رشته علوم تجربی و ۴۴۶ نفر در رشته زبان های خارجی از چهارشنبه ۹ تیر با هم رقابت می کنند.

فارسی با بیان اینکه آزمون رشته هنر در ۹ تیر، علوم ریاضی و انسانی ۱۰ تیر، علوم تجربی ۱۱ تیر و آزمون زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می شود، خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های ملایر برای برگزاری هر چه بهتر کنکور سراسری در فضایی امن و آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت داوطلبان شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این آزمون، طی چهار روزی که کنکور برگزار می شود، علاوه بر استقرار برق اضطراری، تحت هیچ شرایطی نباید شاهد قطعی برق در این مدت باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین بر لزوم آمادگی و استقرار یک دستگاه ماشین آتش نشانی در دانشگاه ملایر، نصب بنرهای راهنمایی داوطلبان به سمت برگزاری حوزه امتحانی در سطح شهر، برقراری کامل امنیت کنکور و سوال های کنکور توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: از روز قبل محل برگزاری آزمون ضدعفونی شود و تمامی الزامات و وسایل بهداشتی در حوزه های امتحانی تامین و تجهیز شود.

فارسی خواستار تامین ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری برای تردد داوطلبان به محل برگزاری کنکور، استقرار یک تیم متشکل از نیروهای اورژانس و بهداشت و درمان، استقرار پلیس راهور برای جلوگیری از هرگونه ترافیک، تجهیز کامل محل برگزاری آزمون به سیستم سرمایشی و موادضدعفونی و توجیه عوامل اجرایی و مراقبان و استفاده از تب سنج شد و گفت: شهرداری های توابع ملایر نیز آمادگی کامل را برای تامین و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی در صورت نیاز داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ چهار هزار و ۲۷۲ داوطلب در شهرستان ملایر در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت می کنند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از منطقه آموزشی سامن، ۴۰۰ نفر از منطقه آموزشی جوکار و مابقی از منطقه آموزشی ملایر هستند.

شهرستان ملایر دارای سه منطقه آموزشی سامن، جوکار و ملایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha