مطالبه مردم تشکیل کابینه فراجناحی و متخصص است

تهران- ایرنا- نماینده مردم جیرفت خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: امیدوارم با انتخاب کابینه ای کاملا فراجناحی، متخصص و توانمند صحبت خود را عملی کرده و ضمن اجرای برنامه خود، مطالبات به حق ملت بزرگ ایران از هر گروه و جناحی را اجرایی کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «ذبیح الله اعظمی ساردوئی» در نشست علنی امروز - چهارشنبه -در نطق میان دستور خود گفت: آیت الله رییسی گفته مستقل به میدان آمده است امیدوارم با انتخاب کابینه ای کاملا فراجناحی، متخصص و توانمند صحبت خود را عملی کرده و ضمن اجرای برنامه خود مطالبات به حق ملت بزرگ ایران از هر گروه و جناحی را اجرایی کند.

 وی ضمن قدردانی ازحضور مردم در پای صندوق های رای گفت: باید تمام جنبه های عدم مشارکت بخشی از مردم و حجم بالای آرای باطله در انتخابات اخیر از منظر سیاسی، جامعه شناختی، اقتصادی، دلایل نارضایتی و مطالبات آنها توسط نهادهای ذی ربط بررسی و برای آن چاره‌اندیشی شود.

نمایند مردم جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: بر اساس گزارش‌های واصله از سراسر کشور با پدیده شوم خرید رای در جریانات انتخابات شوراها مواجه بودیم، یکی از عوامل عدم استقبال مردم از شوراها و حجم بالای آرای باطله و ناپاک همین اقدامات مجرمانه بوده که باید به شدت با آن برخورد شود.

وی افزود: اکثر مشکلات امروز کشور ناشی از ضعف مدیریت مدیران بالایی و میانی، بی لیاقتی، روزمرگی و بی‌برنامگی آنها است، همچنین عدم حاکم بودن شایسته سالاری، فساد، رانت خواری و دلالی در نظام اداری از دیگر مشکلات کشور است. حتما به خاطر دارید که در زمان جنگ و دفاع مقدس اگر مدیران تجربه و دانش کافی نداشتند ولی با انگیزه و پاکدست و در تصمیم گیری شعاع بودند به همین دلیل مشکلات مردم و کشور در آن زمان کمتر از امروز بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که شایسته سالاری جای خویشاوند سالاری و چاکر منشی را نگیرد و اقدام عملی در مبارزه با فساد و رانت خواری صورت نپذیرد مشکلات کشور همچنان باقی است.

 اعظمی اضافه کرد: رییسی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد تجربیات گران‌بهای دارد و یکی از برنامه های ایشان مبارزه با فساد بود و به قول خودشان  ضد فساد هستند، پیشنهاد می‌شود مبارزه با این پدیده‌های شوم را در اولویت برنامه های دولت خود قرار دهد. مجلس آماده است در زمینه تحقق برنامه های رئیس جمهور منتخب در مبارزه با فساد از جمله تدوین قوانین لازم کمک کند.

وی گفت: مجلس و دیگر ارکان نظام از رفع تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا بر اساس  اصل عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی تبیین کرده اند حمایت می کنند. ایشان تاکید کرده اند اگر بتوانیم تحریم‌ها را رفع کنیم یک ساعت هم نباید تاخیر شود، بر طبق اظهارات اخیر عراقچی و اخبار منتشره در جراید داخلی و خارجی در مذاکرات وین پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است اما لازم است از فرسایشی شدن مذاکرات خودداری شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همکاران محترم، فرمایشات رهبری حجت را بر مخالفان مذاکره برای رفع تحریم‌ها تمام کرد، امیدواریم مسوولان کشور در این زمینه با توکل به خدا و گام نهادن در مسیر به فرجام رساندن برجام و حل مسائل و مشکلات معیشت مردم، رفاه و آسایش گام برداشته و ملت را خرسند و خوشحال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha