صداقت و سلامت از خصوصیات برجسته آیت‌الله رییسی است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از خصوصیات برجسته آیت الله رییسی صداقت و سلامت ایشان است و این که ۴۰ سال با این اوصاف زندگی کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما عصر چهارشنبه در دیدار مسوولان دستگاه قضایی استان کرمانشاه با تشکر از حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد افزود: ۲ اصل مهم و بنیادین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که قبل از انتخابات به آن اشاره داشتند، حضور گسترده مردم و انتخاب اصلح بود که بحمدالله هر ۲ محقق شد.

وی در ادامه با ادای احترام به روح بلند شهید بهشتی و شهدای بزرگ دستگاه قضا گفت: خداوند بر علو درجات آیت الله شهید دکتر بهشتی و شهدای بزرگ نظام قضایی بیفزاید که این حرکت بزرگ و اصیل را حول محور اسلام و برنامه های اسلامی شروع کردند و عظمت و اقتدار امروز ایران را رقم زدند.  

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: کار قضاوت و شئون قضاوت سابق در حیطه اختیار علما و بزرگان بود و مردم هم با توجه به صداقتی که از آن ها می دیدند اعتماد کامل داشتند.

وی افزود: مردم نگاه خاصی به تشکیلات قضا دارند و این برای نسل های آینده باید حفظ شود و بدانیم هرچقدر اعتماد بین دستگاه قضایی و مردم بیشتر باشد به همان میزان جرایم و مشکلات اجتماعی هم کم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پیچیدگی های کار قضاوت تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم همه از دستگاه قضایی راضی باشند ولی اگر سالم کار کنیم، ناراضی هم راضی می شود و  مردم به نظام امیدوار می شوند و این بزرگترین سرمایه برای دستگاه قضایی کشور است.

وی پیرامون ضرورت صداقت و سلامت دستگاه قضا خاطرنشان کرد: صداقت و سلامت اصل مهم اسلامی است و دقت زیادی می خواهد، تشخیص درست قاضی باعث امنیت و پیشرفت جامعه می شود، لذا سعی ما این باشد آن چیزی که تکلیفمان است انجام دهیم.

آیت الله علما گفت: اگر خدا را رعایت کنیم، حدود الهی را رعایت کنیم، خدمت به مردم را مغتنم بشماریم، خروجی کارمان می شود اعتماد مردم و این بزرگترین سرمایه برای همه ما می تواند باشد زیرا  به فرموده امام راحل؛ عالم محضر خدا است و تمام کار هایی ما رنگ خدایی می گیرد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به ادای دِین به شهدا و خانواده شهدا اذعان داشت: همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، تا آنجایی که می توانیم کار مردم را انجام دهیم و گله مندی های مردم را گوش دهیم و واقف باشیم شهدای ما برای چه منظوری جان عزیز خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

وی افزود: خوشبختانه امروز قاطبه مردم باطناً امیدوار هستند، لذا با کار های مدبرانه خود باید مردم را امیدوار کنید، زیرا دستگاه قضا بسیار مهم و یکی از ارکان بزرگ نظام اسلامی است.

اول تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha