دادسرای مشهد در برخورد با معتادان متجاهر پیشتاز بوده است

مشهد- ایرنا- معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: دادسرا در موضوع معتادان متجاهر بسیار پیشتاز است و به صورت جدی این موضوع را پیگری و دنبال می‌کند ولی سایر نهادهای دخیل در این موضوع آن گونه که باید پای کار نبودند تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

قاضی سید هادی شریعت یار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عدم تناسب بین ظرفیت مراکز نگهداری معتادان با تعداد آنها در مشهد افزود: باید اردوگاهی وجود داشته باشد تا امکان صدور دستور قضایی برای جمع آوری معتادان متجاهر فراهم شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ظرفیت کمپ‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است ولی با این حال نباید شاهد حضور معتادان متجاهر در شهر باشیم و دادسرا در این موضوع بسیار فعال است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به توجه و اهمیت دستگاه قضا به حفظ حقوق عامه گفت: بر همین اساس نشست هایی در کمیته‌های مختلف تشکیل و دستورهای لازم نیز صادر شده است به طور مثال مسائل مرتبط با قطعی برق نیز از حقوق عامه مردم است که آثار و تبعات خاصی نیز دارد و در نشستهای برگزار شده مصوبات بسیار خوبی نیز تصویب شد تا نیازهای مرتبط با تامین برق تامین شود و از سوی دیگر در صورت نیاز به قطعی در کمترین زمان و با آگاهی قبلی باشد.

شریعت‌یار افزود: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در ارتباط با منابع آبی استان خراسان رضوی است که دستگاه قضا، دستورهای لازم در برخورد و صدور حکم در مورد انشعاب‌های غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داده است.

برسی مشکلات حاشیه شهر

معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به مشکلات نقاط کمتر برخوردار این شهر گفت: برای رسیدگی به این مشکلات، کمیته‌های اجرایی با همراهی کارشناسان از دستگاه‌های مختلف تشکیل شد، همچنین بازدیدهایی نیز برای شناسایی، پیگیری و نامه نگاری برای رفع برخی مشکلات انجام شده است.

شریعت‌یار افزود: مشکلات مناطق دهرود، احمدآباد و همت آباد در موضوع آب‌شرب و تعریض جاده در دستور کار قرار گرفت و همچنین از شهرداری خواسته شد تا به مکانهای مخاطره آمیز و ناایمن همچون زمین‌ها و گودهایی که سالها رها شده اند رسیدگی کند تا به محلی برای تخلیه نخاله و زباله و همچنین تجمع معتادان و مکانی جرم خیز تبدیل نشوند.

وی با اشاره به حوادثی همچون آتش سوزی در لبنان و گمرک اسلام قلعه ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی به همراه کارشناسان از نیروگاه‌ها و پایانه های مرزی بازدید به عمل آمد و نواقص میدانی مشاهده شده برای مرتفع شدن اعلام شد و همچنین مقرر شد تا تجمع خودروها و ایجاد صف‌های پشت گیت مرزی کنترل شود تا خودروهایی که مواد اشتعال زا و سوخت حمل می‌کنند با اولویت و به صورت جداگانه مورد برسی قرار گیرند تا با توقف کمتر از ایجاد حادثه مشابه در پایانه مرزی جلوگیری شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: موضوع سرقت یکی دیگر از موضوعات مهم است زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم از آن رنج برده و آسیب می‌بینند شاهد افزایش این جرم هستیم و مقرر شد تا بسیجیان دارای صلاحیت به عنوان ضابط در گشت‌های رضویون در کنار نیروهای انتظامی حضور داشته باشند تا شاهد کاهش وقوع جرم باشیم.

شریعت یار افزود: طرح ساماندهی پایانه های مسافربری شهر مشهد و برخورد با متخلفان، دلالان و جلوگیری از سوار و پیاده کردن مسافران در خارج از پایانه‌ها و ایستگاه‌ها که باعث وقوع برخی جرایم همچون تردد غیر مجاز شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت تا شرایطی ایمن برای حضور مسافران ایجاد شود.

وی همچنین به موضوع جذامیان مستقر در آسایشگاه محراب خان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این موضوع دادستان کل خراسان رضوی ورود کردند تا شرایط نامناسب محل سکونت آنها تغییر کند و مقرر شد ضمن تعمیر و بازسازی واحدهای محل سکونت آنها تهیه ۲ وعده غذای گرم برای افرادی از آن جمع که توانایی تامین غذای گرم را ندارند در دستور کار قرار گیرد.

پیشنهاد روز یا هفته فضای مجازی در تقویم رسمی کشور 

معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: با توجه به این که امروزه استفاده و حضور مردم در فضای مجازی گسترش یافته است نیاز است تا آگاهی مردم نسبت به جرایم این حوزه نیز افزایش پیدا کند و بر همین اساس این معاونت پیشنهاد داده است که روز یا هفته‌ای برای آشناسازی مردم با این موضوع در تقویم رسمی کشور در نظر گرفته شود.

شریعت‌یار افزود: بسیاری از مشاغل به واسطه شیوع کرونا در فضای مجازی گسترش پیدا کردند و به همین دلیل نیاز است تا مردم شناخت بهتری از این فضا داشته باشند تا با جلوگیری از کلاهبرداری، قربانی مجرمان حرفه‌ای در این موضوع نشوند.

هفتم تیر ۱۳۶۰ شهید آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری در سرچشمه تهران با بمب گذاری عناصر گروهک منافقین به شهادت رسیدند. این روز به پاس خدمات معمار اصلی قانون اساسی و نخستین رییس قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام روز قوه قضاییه نامگذاری شد و اول تا هفتم تیر ماه هر سال نیز به نام هفته قوه قضائیه شناخته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha