وقوع جرایم خشن و جنایی در استان بوشهر روند کاهشی گرفت

بوشهر- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: در سه ماه ابتدایی امسال میزان وقوع جرایم خشن و جنایی در فصل اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جوشن سهرابی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: در شاخص یاد شده نسبت کشف به وقوع نیز ۱۳۸ درصد گزارش شده‌است.

وی بیان کرد: کشف ۱۱ فقره از قتل‌های معوقه سنوات قبل و دست یابی به نسبت کشف به وقوع ۴۳۳ درصد در این جرم خشن از دیگر دستاوردهای پلیس آگاهی استان بوشهر سه ماه ابتدایی امسال است.

سهرابی ادامه داد: دستیابی به نسبت کشف به وقوع ۱۱۱ درصد در سرقت به عنف، کاهش ۵۰۰ درصدی وقوع سرقت مسلحانه، دست‌یابی به نسبت کشف به وقوع ۹۳ درصد در مجموع سرقت‌ها و کاهش وقوع جرایم سرقت از ۶ درصد افزایش در فروردین ماه به میزان ۲ درصد کاهش در پایان خردادماه از دیگر موفقیت‌های پلیس آگاهی استان بوشهر در سه ماه ابتدایی امسال است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین وقوع جرایم خشن نظیر گروگان‌گیری و سرقت از بانک و راه‌زنی در سال جاری در استان بوشهر منفی شد.

 وی افزود: شناسایی و دستگیری ۴۰ نفر خریدار اموال مسروقه، شناسایی و انهدام ۳۸ باند مجرمانه در جرایم سرقت که منتج به دستگیری ۱۰۴ نفر سارق و کشف ۳۶۱ فقره  انواع سرقت شده بخشی دیگری از موفقیت‌های پلیس آگاهی استان بوشهر است.

سهرابی درباره عملکرد پلیس آگاهی استان بوشهر در زمینه جرم جعل و کلاهبرداری گفت: کشف ۱۲۴ فقره جرم جعل و دست‌یابی به نسبت کشف به وقوع ۱۰۰ درصد در این جرم، کشف تعداد ۲۵۹  فقره جرم کلاه‌برداری و دست‌یابی به نسبت کشف به وقوع  ۱۰۰ درصد در این جرم از دیگر دستاوردهای پلیس آگاهی استان بوشهر در سه ماه نخست است.

وی گفت: در سه ماه امسال ۴۸ نفر محکوم تحت تعقیب در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

 سهرابی بیان کرد: برای سه‌ماه دوم نیز  برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و تلاش خواهد شد تا نتیجه مطلوب‌تری محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha