۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84381529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش غیرعادی بیماری‌های عفونی در کودکان انگلیس

لندن – ایرنا – یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که بستری و پذیرش کودکان مبتلا به بیماری های عفونی که عمدتا در زمستان شایع است، در بخش اورژانس بیمارستان‌های این کشور به تازگی بطور غیرعادی و غیرمنتظره افزایش یافته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از گاردین، این وضعیت پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی تشدید شده است. عمده بیماران کودکان پیش‌دبستانی هستند که از علائمی مانند تب بالا و مشکل تنفسی رنج می‌برند.

دکتر دن‌ منگوس متخصص امور کودکان در بیمارستان بریستول می‌گوید که دوشنبه گذشته رکورد جدیدی از پذیرش کودکان بیمار در بخش اورژانس بیمارستان ثبت شد. این درحالیست که به گفته او سطح بالای مراجعه به اورژانس بیمارستان مشابه فصل زمستان است.

بر اساس این گزارش آمار مراجعه به اورژانس بیمارستان واتفورد هم از هفته‌ای ۲۰ نفر در فوریه گذشته اکنون به بالای ۱۰۰ نفر در هفته‌ رسیده است. دکتر ریچارد بریج یک متخصص اطفال و مسئول بخش اورژانس کودکان در این باره بیان داشت که آمار کودکان با تب بالا سه برابر آمار دوره مشابه سال گذشته است.

گاردین در این گزارش آورده است که بیشتر بیماران کودکان در مقطع پیش‌دبستانی هستند که در خانه توسط خانواده یا در مهدکودک نگهداری می‌شوند. کالج سلطنتی اطفال و بهداشت کودکان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این عفونت‌ها عموما خفیف هستند که در زمستان شایع می‌شوند. اما رفع محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا کودکان در معرض بیماری‌ها قرار گیرند.    

بر اساس آمار درمانگاه سلطنتی لستر و بیمارستان‌های تخصصی کودکان در گلاسکو، بیرمنگهام و لیورپول در ماه میلادی گذشته حدود ۲۳ هزار و ۶۶۱ کودک به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردند. این درحالیست که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱ هزار و ۴۶ نفر به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ۷۰ درصد بیماران از علائم خفیف اما ۲۵ درصد نیازمند خدمات اورژانس بوده‌اند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که شیوع پرشتاب گونه‌ جدیدی از نوع هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا پلاس که از قدرت انتقال‌پذیری بیشتری برخوردار است باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر در انگلیس به ویروس دلتا مبتلا شده‌ و این آمار به صورت تصاعدی رو به افزایش است. طبق برآوردهای صورت گرفته آمار مبتلایان هر یازده روز دو برابر می‌شوند.

دولت انگلیس هفته پیش از اجرای مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی در ۲‌۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عقب نشینی کند.   نخست وزیر انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی با چهار هفته تاخیر اجرا می‌شود تا افراد بیشتری در کشور واکسینه شوند.

یکی از مشاوران پزشکی دولت انگلیس در زمینه کرونا گفته است که موج سوم همه گیری در این کشور "قطعا در جریان است". «آدام فین» که یکی از اعضای کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس هم هست گفته در زمان حاضر "مسابقه ای بین واکسیناسیون و موج سوم گونه هندی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha