۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84382374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کار بستنی‌فروشان اطراف حرم رضوی رونق گرفت

۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84382374
کار بستنی‌فروشان اطراف حرم رضوی رونق گرفت

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد گفت: در طول یکی ۲ هفته اخیر و با ورود زائران و گردشگران به مشهد، کسب و کار فروشندگان آبمیوه، بستنی و فالوده که در اطراف حرم مطهر رضوی استقرار دارند، پس از بیش از یکسال رونق گرفته است.

سعید شریف زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا و کاهش ورود گردشگر و زائر به مشهد مقدس، کسب و کار کافی شاپها و فروشندگان آبمیوه و بستنی اطراف حرم مطهر را به کلی کساد کرده بود اما با افزایش گرمای هوا و ورود دوباره زائران به مشهد، مغازه های اطراف حرم رنگ دیگری گرفتند.

وی بیان کرد: با این حال با توجه به افزایش چند برابری قیمت بستنی، فالوده و سایر خدمات این صنف، میزان فروش آنها در مناطق پایین دست شهر نسبت به قبل از شیوع کرونا کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد مهمترین مولفه در افزایش قیمت خدمات این صنف را گران شدن شکر ذکر و بیان کرد: قیمت شکر نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است و با اینکه شکر طرح تنظیم بازار به قیمت تمام شده هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۲۰ تومان به دست فروشندگان این صنف می رسد، اما باز هم محصول نهایی گران درمی آید.

شریف زاده افزود: اتحادیه نبات و آب نبات از تعاونی قوی برخوردار است و شکر طرح تنظیم بازار فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی از تعاونی این اتحادیه تامین می شود.

وی بیان کرد: افزون بر شکر، قیمت شیر نیز در یک سال اخیر ۲ تا سه نوبت افزایش یافته و به هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، افزایش کرایه مغازه و پایه حقوق کارگر و سایر اقلام نیز در افزایش قیمت تمام شده محصولات صنف آبمیوه و بستنی بی تاثیر نبوده است.

وی اظهار داشت: گران شدن خدمات صنف آبمیوه و بستنی موجب کاهش مشتریان فعالان این صنف نسبت به گذشته شده است، این موضوع گرچه باعث درخواست ابطال پروانه از سوی برخی فروشندگان زیر پوشش این اتحادیه شده، اما ریزش در این بخش شدید نبوده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد، کافی شاپها و قهوه فروشی ها را نیز زیرمجموعه این اتحادیه دانست و گفت: راه اندازی قهوه فروشی نسبت به مغازه های آبمیوه و بستنی، نیاز به سرمایه کمتری دارد، افزون بر این که بی دردسرتر بوده و از ضایعات کمتری نیز برخوردار است، ضمن اینکه مشتری قهوه نیز در شهر افزایش یافته است.

شریف زاده اضافه کرد: ۴۰۰ فروشنده آبمیوه و بستنی و فالوده، ۲۵۰ کافی شاپ و ۲۰۰ قهوه فروشی در مشهد از این اتحادیه پروانه کسب گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha