۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 84382772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های استان اصفهان برای مقابله با اعتیاد، "جزیره‌ای" عمل می‌کنند

اصفهان-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: این اداره کل برای مقابله با اعتیاد نیاز به همکاری بین‌بخشی سایر دستگاه‌ها دارد اما در این زمینه بصورت "جزیره‌ای" عمل می‌شود.

گزارش ایرنا، ولی‌الله نصر اصفهانی، ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت "هفته مبارزه با مواد مخدر" برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۹۰ مرکز ترک اعتیاد در استان در زمینه ترک اعتیاد فعالیت دارند که شامل پنج مرکز گذری، چهار مرکز مردان و یک مرکز زنان و سه مرکز موبایل سنتر است.

وی افزود: بهزیستی همچنین اکیپ‌هایی را بصورت موتوری برای ارائه خدمات بهداشتی، غذا و ...برای معتادان کارتن‌خواب در نظر گرفته است که در محل استقرار آنها توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: بهزیستی با منابع محدودی که در اختیار دارد، در راستای پیشگیری از اعتیاد نمی‌تواند پیام‌های پیشگیرانه در سطح شهر نصب کند و ما این گله را از مدیریت شهری و صدا و سیما بابت هزینه‌ پیام‌های مرتبط با اعتیاد داریم.

وی ادامه داد: ما باید برای کنترل اعتیاد یک قرارگاه اجتماعی داشته باشیم زیرا علاوه بر نفوذ شبکه‌های اجتماعی و ماهواره، مافیای قدرت و ثروت مواد مخدر بسیار فعالانه عمل می‌کنند.

نصر گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان بودجه دارند اما در مسائل پیشگیرانه اعتیاد بصورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی ادامه داد:آمار و ارقام و تجربه جهانی ثابت کرده است که اثربخشی مراکز درمان اعتیاد، کافی و بازدارنده نیست و امروزه دیگر بحث ترک اعتیاد کامل مطرح نیست بلکه کنترل و افرایش اعتیاد اهمیت دارد.

نصر با تاکید به ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان گفت: بودجه بهزیستی نسبت به ارائه خدماتش بسیار ناچیز است، مراکز سرپناه شبانه، مراکز گُذری، مراکز موبایل سنتر و مراکز تی سی"(خدمات مرکز ترک اعتیاد اجتماع مدار) جزو فعالیت‌های ما در زمینه اعتیاد است.

وی اضافه کرد: بدلیل افزایش هزینه اجاره بها، ۱۲درصد از خانواده‌های کم‌بضاعت تحت پوشش بهزیستی، سال گذشته مجبور شدند به حاشیه شهرها که کانون انواع آسیب‌های اجتماعی و خطر اعتیاد است، نقل مکان کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: بهزیستی برای توانمندسازی، جامعه‌پذیری و اشتغال معتادان نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر بهزیستی در زمینه اشتغال معتادان با فنی و حرفه‌ای و برای ترک  اعتیاد معتادان با ستاد مقابله با مواد مخدر، همکاری تنگاتنگ دارد.

چهارم تا دهم تیر به‌عنوان "هفته مبارزه با مواد مخدر" نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۷ میلادی، روز ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر را به عنوان"روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر" نامگذاری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha